מרקסטון תמכור 10% מסולומון שוקי הון; תקים או תרכוש קרן פנסיה

המכירה תותיר לה 60% בסולומון, שתנהל 54 מיליארד שקל ותהיה הגוף הפיננסי ה-3 בגודלו בישראל

בכוונת קרן מרקסטון למכור 10% נוספים מבית-ההשקעות סולומון שוקי הון, ולרדת לאחזקה של 60% שתאפשר לה שליטה מלאה בחברה. כך נודע ל"גלובס". בקרן מרקסטון, שבניהולם של אליוט ברוידי, אמיר קס ורון לובש, טרם החליטו אם המכירה תהיה לגוף אחד או לשני גופים, שכל אחד מהם יחזיק 5%.

המכירה תתבצע לפי שווי של 2 מיליארד שקל בדומה למחיר שבו נרכשו הנכסים הפיננסיים של החברה. לפני כחודשיים כבר סיכמה מרקסטון עם בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס, אחד מעשרת הגופים הפיננסיים הגדולים בעולם, על מכירת 20% מסולומון. 10% נוספים מוחזקים בידי עמית ברגר באמצעות אנטר הולדינגס שבשליטתו.

עוד נודע כי בכוונת מרקסטון לרכוש או להקים קרן פנסיה, במהלך יולי ובמועד הקרוב לקליטת קופות הגמל. בכך תשלים מרקסטון את הפורטפוליו שלה, הכולל מוצרים פנסיוניים (גמל ופנסיה) ופיננסיים (קרנות השתלמות, קרנות נאמנות וניהול תיקים).

סולומון שוקי הון, שתמותג מחדש בשבוע הבא בכנס גדול בקיסריה בשם פריזמה, היא חברת הנכסים הפיננסיים של מרקסטון. פריזמה תנהל 54 מיליארד שקל ותהיה הגוף הפיננסי השלישי בגודלו בישראל. פריזמה, המנוהלת בידי דב קוטלר, לשעבר מנכ"ל אגוד, מחזיקה כיום בבית-ההשקעות סולומון ובקרנות הנאמנות פקן, שנרכשו מבנק הפועלים תמורת 836 מיליון שקל והיקף נכסיהן כיום 15.4 מיליארד שקל.

לקראת תום הרבעון השני צפוי להיות הקלוזינג של רכישת קופות הגמל מבנק לאומי, תמורת 473 מיליון שקל, ואז תקבל פריזמה לניהולה קופות בהיקף של 14 מיליארד שקל. בנוסף רכשה סולומון קופות גמל וקרנות השתלמות (כולל כנרת, קרן ההשתלמות השנייה בגודלה בישראל) בהיקף של 22 מיליארד שקל מבנק הפועלים תמורת 670 מיליון שקל. עסקה זו טרם נסגרה.

אתמול מינה קוטלר את עופר אלעד, סמנכ"ל השיווק של מגדל, לתפקיד סמנכ"ל השיווק של החברה. פריזמה מקימה בשבועות האחרונים מערך שיווק ומכירות, והחלה בגיוס עובדים אשר יהוו את שדרת כוח המכירות החדש. בכוונת קוטלר להגיע לפריסה שיווקית מול כל הבנקים. החברה מעסיקה כעת 80 עובדים ולאחר הגיוס תגיע ל-140.