קרדן נכנסת לגרעין השליטה באוסיף שתרכוש 50% מא.מ.ד

אוסיף תשלם 75 מיליון דולר תמורת הרכישה * לקרדן יוקצו כ-30% ממניות אוסיף תמורת 146 מיליון שקל ולפי 130 שקל למניה - גבוה ממחיר השוק בכ-26% * גורמים המקורבים לעסקה מעריכים: דסאו לא יממש את האופציה לקבל כ-15% מהחברה בתוך 60 יום

מי שעוקב אחרי עסקת רכישת 50% מחברת א.מ.ד על ידי חברת גולן מלאכת מחשבת , שבשליטת היהלומן עודד דסאו, כנראה כבר לא מצליח לעמוד בקצב התחלופה המהיר של המשקיעים בעסקה. היום התברר כי חברת אוסיף הציבורית היא זו שתרכוש 50% ממניות א.מ.ד תמורת 75 מיליון דולר, ותיכנס לנעליה של גולן מלאכת מחשבת, ולא יזם הנדל"ן, שעיה בוימלגרין. בוימלגרין חתם על מסמך עקרונות לרכישת המניות ביום שלישי האחרון, אך לא הגיע להסכמות לגבי נושא השליטה בחברה והחליט לסגת ממנה. לדסאו יש עדיין אופציה לקבל כ-15% מא.מ.ד והוא יוכל לממשה בתוך 60 יום, אם יעמיד לצורך העסקה כ-11.5 מיליון דולר. עם זאת, גורמים המעורבים בעסקה העריכו כי דסאו לא יממש את האופציה והעסקה תעבור במלואה לאוסיף.

אבל עסקת א.מ.ד היא למעשה רק שלב אחד ברצף של עסקאות. חברת קרדן ישראל תשקיע 146 מיליון שקל ברכישת כ-30% מהמניות של חברת אוסיף שיוקצו לה על ידי החברה, ותהפוך ביחד עם משפחת אביב, המחזיקה כיום בשליטה בחברה, לבעלת השליטה באוסיף. מחיר המניה שנקבע עמד על 130 שקל - מחיר הגבוה ממחיר הפתיחה של המניה היום בכ-26%. העסקה משקפת לאוסיף שווי של 372 מיליון שקל לפני הכסף.

בנוסף הסכימו הצדדים המעורבים בעסקה, כי בחודשים הקרובים תוכנס כל הפעילות הקבלנית שנמצאת כעת בבעלות פרטית של משפחת אביב לתוך החברה הציבורית אוסיף, ואילו קרדן ישראל תכניס לתוך אוסיף את הפעילות הנדל"נית שלה בישראל. מדובר על פעילות הכוללת בין היתר שותפות בפרויקט הולילנד בירושלים ביחד עם קבוצת פולאר, פרויקט מגורים בן 800 דירות ברחובות ופעילויות נוספות.

השליטה באוסיף תוחזק במשותף על ידי קרדן ומשפחת אביב, ובמסגרתה יקבלו השותפות ייצוג שווה בדירקטוריון החברה, זכויות סירוב למכירת המניות והסכמה מוקדמת על אופן ההצבעה באסיפות הכלליות של החברה. על פי ההסכמות, ימונה יוסף גרינפלד, בעל השליטה באוסיף, ליו"ר הדירקטוריון של החברה, ואילו דורון אביב יכהן כבעל השליטה בחברה. עוד נקבע בהסכם בין החברות, כי אוסיף תוכל להיכנס לפרויקטים נדל"ניים גם בחו"ל במקומות בהם לקרדן אין נוכחות.

לאחר כניסתה של קרדן, ובסיום כל שלוש העסקאות המתוכננות, צפויה אוסיף להיות חברה שונה בתכלית מהחברה שהיא כיום. ראשית, בעקבות עסקת א.מ.ד תהיה אוסיף שותפה בחברת השכרת הרכב והליסינג אוויס, הנסחרת בבורסה של ת"א לפי שווי של 390 מיליון שקל. בנוסף, א.מ.ד היא בעלת עתודות הקרקע הנחשקות ביותר בגוש דן וביניהן מגרש בפינת הרחובות דיזינגוף-ארלוזורוב בו מתוכננים להיבנות 20,000 מ"ר של מגורי פאר ומגרש בשיכון דן. הכנסותיה של א.מ.ד עמדו ב-2004 על 576 מיליון שקל, והרווח הנקי עמד על 10 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה עמד בסוף 2004 על 132 מיליון שקל, והיקף התחייבויותיה הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל.

אוסיף עצמה סיימה את שנת 2005 עם מחזור הכנסות של 623 מיליון שקל, ועם הפסד נקי של 38 מיליון שקל שנגרם בעיקר בשל הוצאות המימון הכבדות של החברה - הסתכמו בשנת 2005 בכ-65.1 מיליון שקל. בין הפרויקטים בהם מעורבת אוסיף ניתן למנות את אביב בגימל - שכונת מגורים יוקרתית חדשה ברמת אביב ג' בת כ-500 יחידות מגורים; אביב בצמרת - פרויקט בן כ-130 יחידות מגורים בשכונת פארק צמרת בתל אביב; מרכז ויצמן - מרכז מסחר, עסקים ודיור מוגן בצמידות לבית חולים איכילוב בת"א; אביב באלתרמן - שכונת מגורים יוקרתית בהרצליה החדשה; מגדל משה אביב - מגדל מגורים ומשרדים בר"ג, שהינו הגבוה ביותר במזרח התיכון; ואביב בכרמל - פרויקט שכונת מגורים רחבת היקף, בת כ-1,000 יחידות דיור ומבנה מסחרי, בשיתוף עם חברת גב-ים. "