הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) בראשות מנהל מינהל התכנון, האדריכל שמאי אסיף, אישרה את הקטע המרכזי של מסילת אשקלון-ב"ש, בין יד מרדכי לאופקים. בכך השלימה הוות"ל את אישור תוואי המסילה כולו.
הקטע בין יד מרדכי לאופקים ממשיך את קו הרכבת הפועל היום מאשקלון ומחבר את מרכז הארץ לשדרות, נתיבות ואופקים עד לבאר שבע.
לדברי אסיף, "השלמת הקו תקרב את באר שבע והדרום אל מרכז הארץ, ותאפשר את גיבושו וחיזוקו של מטרופולין באר שבע. מדובר באחת התכניות החשובות, אשר תביא למימוש מדיניות הממשלה לחיזוק הנגב".
מיקום התוואי באזור נתיבות היה שנוי במחלוקת בין חברי הוועדה, הגופים הירוקים, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, והנהלת עיריית נתיבות.
באזור זה נבחנו ארוכות שתי חלופות מרכזיות: הראשונה, חלופה המקבילה לכבישים 25 ו-34, המקיימת את עקרון איחוד התשתיות והקרובה לכניסה הקיימת היום לעיר; והשנייה, חלופה העוברת ממערב לעיר נתיבות, אשר תתרום לפיתוחה העתידי של העיר, תיתן מענה לנגישות התחבורתית של התושבים לתחנה ותמנע מטרדי רעש לאזורי המגורים הסמוכים לכביש 25.
החלופה המערבית (חלופה ב') היא זו שלבסוף נבחרה במליאה הוועדה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.