מפעלים פטרוכימיים סוגרת רבעון: הרווח הנקי הסתכם בכ-30.65 מיליון שקל

לעומת רווח נקי של כ-49.77 מ' ש' בתקופה המקבילה אשתקד * החברה תרכוש 20% מהון מניותיה המונפק של אבגול תמורת כ-18 מיליון ד'

מפעלים פטרוכימיים פירסמה אמש את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2006 מהן עולה כי החברה רשמה גידול של כ-7.2% במחזור המכירות.

הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-288.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ- 269.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נמסר כי הגידול במחזור נובע בעיקרו מעליה בכמויות המכירה בקיזוז ירידה במחירי המכירה של מוצרי חברת הבת כרמל-אוליפינים (כאו"ל).

הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון הסתכם בכ-30.65 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-49.77 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. נמסר ששינוי זה הינו תוצאה של עליית מחירי חומרי הגלם וירידה במחירי המכירה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

עוד דווח אתמול כי מפעלים פטרוכימיים חתמה על הסכם עם בעלי מניות בחברת אבגול תעשיות, לפיו פטרוכימיים תרכוש 20% מהון מניותיה המונפק של אבגול בדילול מלא. אבגול היא יצרנית בדים לא ארוגים לשוק ההיגיינה. חומר הגלם הבסיסי של תהליך ייצור הבדים הלא ארוגים הוא פוליפרופילן שהינו תוצר של התעשיה הפטרוכימית.

העיסקה תתבצע לפי שווי חברה של 90 מיליון דולר ולפיכך תשלם פטרוכימיים תמורת המניות סך של כ-18 מליון דולר. עוד צויין כי במסגרת תנאי העיסקה קיבלה פטרוכימיים אופציות לתקופות שונות אשר באמצעותן תוכל להגדיל באופן משמעותי את שיעור אחזקתה באבגול בעתיד.

מנכ"ל פטרוכימיים, ערן שורץ מסר כי "רכישה זו מהווה חלק ממימוש אסטרטגיית החברה בכל הקשור לביצוע השקעות בתחומי הפטרוכימיה ובתחומים משיקים בסביבה העיסקית, הן בארץ והן בחו"ל".

יו"ר אבגול, מר שוקי גולדווסר, אמר כי "העסקה משלימה את תהליך ה- M.B.O. במסגרתו רכשו מנהלי אבגול את החברה". מר גולדוסר הוסיף כי "כניסת פטרוכימיים כשותף אסטרטגי תתרום ותאיץ את מגמת הצמיחה המהירה באבגול".