יו"ר מקורות, בוקי אורן, פורש

יו"ר מקורות, בוקי אורן, הודיע הבוקר (ב') לשר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, על כוונתו לעזוב את תפקידו בעוד ארבעה חודשים. לדברי אורן, החלטתו נבעה מהעובדה שסיים את הקדנציה שלו ובכוונתו לפנות לתפקידים אחרים.

אורן מונה ליו"ר מקורות על-ידי שר התשתיות דאז, יוסף פריצקי, במקום אורי שגיא. קודם לכן היה סמנכ"ל פיתוח עסקי בנטפים וסמנכ"ל שיווק בקומברס.

עם כניסתו לתפקיד יו"ר החברה הצליח אורן להגיע להסדר עם האוצר וועד העובדים על שינוי ארגוני במקורות. לאחר מכן הקדיש תשומת לב רבה לקידום עסקיה של מקורות בעולם, והיה מאלה הסבורים שניתן לקדם בעולם את הידע שצבר המשק הישראלי בתחום המים. לפי שעה טרם נבחר לאורן מחליף.

" אתה פורש בעיתוי מוזר - מקורות רק עכשיו מתחילה לקצור פירות, מתחילים להיחתם חוזים עם סין, קנדה, אוסטרליה

"סיימתי את הקדנציה שידעתי מראש שהיא תהיה שלוש שנים, כשלדעתי מקורות יצאה לדרך על-פי החזון שלי, וחשוב לי לייצר את ההמשכיות. דאגתי להעברה מסודרת של השרביט, ובכל ההתקשרויות החשובות, המנכ"ל, רונן וולפמן, עמד בחזית לצדי".

" איך תסכם את הקדנציה שלך במקורות?

"כשהגעתי היו מחלוקות עם העובדים ומו"מ בין מקורות, לעובדים ולממשלה שנמשך 11 שנים. הוויכוח נסוב על איך תתבצע ההתייעלות של החברה, מה יהיו תחומי הפעילות שלה ומה כל חברה תעשה במקורות, חוקי מותר ואסור במקורות וכד'. לאחר שמונה חודשים מרגע שהגעתי לחברה נחתם הסכם בין מקורות לעובדים באישור הממשלה. סכסוך של 11 חודשים נפתר בשמונה חודשים. כתוצאה מההסכם הזה צומצם כוח העבודה במקורות ב-13%, ואוחדו חמישה גופי ביצוע לגוף ביצוע אחד".

" קשה שלא לחשוד שיש קשר בין חילופי הממשלה ובין החלטת הפרישה שלך.

"לא, אני לא אישיות פוליטית, אני הגעתי מהמגזר העסקי. באתי לעשות תפקיד, להשפיע על הסקטור הציבורי וללכת".

" איך הגיב בן-אליעזר להודעת הפרישה שלך?

"הוא אמר לי שהוא מבין אותי, וסיכמנו שאמשיך לסייע בכל מה שאוכל".