אל-על מסיימת רבעון: צימצמה ההפסד הנקי בכ-33% ל-12.5 מיליון דולר

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-372.5 מיליון דולר, גידול של 17% לעומת הרבעון המקביל שנה שעברה

חברת התעופה, אל-על , פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון.

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-372.5 מיליון דולר, גידול של 17% לעומת הרבעון המקביל שנה שעברה. עלייה של 21% במספר הנוסעים וכ-5% במטענים שאל-על הובילה הוביל לעלייה האמורה בהכנסות.

הרווח הגולמי צמח בכ-25.5% והסתכם בכ-57.7 מיליון דולר, זאת לעומת כ-46 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אל על מגדילה את הרווח הגולמי למרות הגידול במחירי התשומות בגין הדלק.

הוצאות הדלק הינן מרכיב מהותי ביותר בהוצאות חברות התעופה. מדוחות החברה עולה, כי ההוצאות בסעיף זה גדלו משמעותית כתוצאה מהמשך עליית מחיר הדלק סילון והיוו כ- 26% מהמחזור לעומת כ-24% ברבעון המקביל שנה שעברה.

סעיף הוצאות המימון של החברה גדל בכ-107% לעומת הרבעון המקביל שנה שעברה והן הסתכמו ב-6.9 מיליון דולר. אל-על עדיין מפסידה אך מצליחה לצמצם את ההפסד שלה ברבעון בכ-33%. ההפסד הנקי של החברה הסתכם בכ-12.4 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד בסך כ-18.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל החברה, חיים רומנו, אמר עם פירסום הדוחות "החברה פועלת בשוק עסקי מתוחכם, המתאפיין בתחרות הולכת וגוברת מצד חברות התעופה הסדירות וחברות השכר הזרות המגלות עניין גובר והולך בתעופה לישראל וממנה". רומנו הוסיף, "השוק כולו גדל בכ-18% ברבעון, ואילו אל-על רשמה עליה של 3%".

החברה מסרה בהודעתה, כי נתח השוק שלה גדל מכ-47% ברבעון המקביל לכ-48% ברבעון הנוכחי. כמו כן אל על הגדילה את שיעור התפוסה במטוסים מכ-72% לכ-82%.

נכון לסוף הרבעון, יתרת המזומנים בקופת חברת התעופה גדלה לעומת הרבעון המקביל והסתכמה בכ-166 מיליון דולר, זאת בהשוואה ל-150 מיליון דולר בסוף הרבעון המקביל שנה שעברה. אל-על מסבירה, כי שילמה הרבעון מקדמה על סך כ-30 מיליון דולר עבור מטוסי ה-777 שגרמו לצימצום האמור במזומנים.