ארסלור רוכשת את חברת הפלדה הרוסית סברסטל

יצרנית הפלדה מס' 2 בעולם, ארסלור מלוקסמבורג וצרפת, הודיעה במפתיע על הסכם לרכישת שליטה בחברת הפלדה הרוסית סברסטל בעסקה של 13 מיליארד אירו (16.63 מיליארד דולר). אולם איל הפלדה ההודי- בריטי לקשמי מיטאל מיהר להודיע כי חרף תוכניותיה של הנהלת ארסלור, תמשיך מיטאל סטיל, היצרנית מס' 1 בעולם, לנסות להתמזג עם ארסלור.

לפי ההסכם עם החברה הרוסית תרכוש ארסלור 89.6% מסברסטל שבבעלות המיליארדר יקיר הקרמלין אלכסיי מורדשוב, בתוספת נכסי פלדה ומכרות שברשותו. בתמורה יקבל מורדשוב מניות של ארסלור, וירכוש בכספו מניות נוספות, שיתנו לו ביחד 32% מן החברה הלוקסמבורגית.

מורדשוב, מיליארדר בן 40, יהיה נשיא החברה המאוחדת ואילו מנכ"ל ארסלור, גאי דול, יהיה המנכ"ל שלה. אם בסופו של דבר תצא עסקה זו אל הפועל היא תעקוף את מיטאל, ותיצור את יצרנית הפלדה הגדולה בעולם במונחי מכירות.

מתברר כי ארסלור קיימה מגעים עם עוד חברות רוסיות, אך רק מורדשוב, אחד האנשים העשירים ביותר ברוסיה, זכה בברכת הקרמלין.

מאז ינואר מתמרנת ארסלור כדי לדחות את החיזורים העיקשים של יריבתה מיטאל, שהגישה לאחרונה הצעת רכש רשמית לחברה הלוקסמבורגית. העסקה עם סברסטל תקשה מאוד על מיטאל להשיג עסקה, שכמה מבעלי המניות של ארסלור צפויים להתנגד לה בתקיפות.

הצעתה אחרונה המשופרת של מיטאל מעניקה לארסלור שווי של 23 מיליארד אירו (29.4 מיליארד דולר) ומיטאל אומרת כי היא מייצגת את "השווי המלא" של החברה. לדברי מיטאל, העסקה עם החברה הרוסית תאפשר לבעליה מורדשוב לנכס לעצמו במרוצת הזמן שליטה מלאה בחברה המאוחדת.