מכירת שארית אחזקתה בסולומון שוקי הון הזניקה רווחי טאו תשואות ל-23.6 מיליון שקל

ברבעונים הקרובים צפוייה החברה להכיר בחלקה ברווחי מכירת סקיילקס שעשויים לעלות על 4.5 מיליון דולר

טאו תשואות (לשעבר ירדן השקעות), שבבעלות אילן בן-דב פירסמה אתמול(ב') בערב את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2006. רבעון זה שעמד בסימן המשך שינוי בסיס אחזקות החברה כשיצאה משארית אחזקתה בסולומון שוקי הון,

החברה סיימה את הרבעון ברווח של 23.6 מיליון שקל שנגזרו מרווח של 7 מיליון שקל מניירות ערך סחירים הכוללים רווחי ריבית של 1.2 מיליון שקל מאג"ח סחירות. אולם חלקו הארי של הרווח התקבל ממכירת אחזקתה של טאו בסלומון שוקי הון שהניבה לחברה רווח הון של 25.3 מיליון שקל.

מרווחים אלה קוזזו הוצאות מימון והוצאות וכלליות, 5.4 ו-1.6 מיליון שקל בהתאמה. סך הוצאות אלו בתוספת הוצאות ניכיון הסתכמו לכ-9.2 מיליון שקל.

תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת הסתכם ב-11.4 מיליון שקל לעומת 200 אלף שקל בלבד ברבעון המקביל.

לאחר תקופת הרבעון הקימו טאו ובית ההשקעות גילאון חברת חיתום משותפת, שמבנה השליטה בה יתן לכול אחת מהן 40% בחברה (20% הנוספים מחוזקים בידיו של צחי לוי). בהקמת חברה זו השקיעה טאו כ-1.5 מיליון שקל.

נכון לתאריך חתימת הדוחות הסתכמו רווחי החברה מניירות ערך בחודשים אפריל-מאי בכ-45 מיליון שקל. נציין כי רווחים לא מוכרים אלה עשויים להשתנות בחודש הנוסף הקיים עד לסיום תקופת הרבעון השני.

אולם נראה כי אחד המרכיבים העיקריים ברווחי טאו באחד מהרבעונים הקרובים יורכב ברובו ממכירתה של סקיילקס לפטרוכימיים על ידי דסק"ש . טאו מחזיקה בכ-1.6 מיליון מניות סקיילקס, הרשומות בספריה לפי שווי של 5.98 דולר. נציין כי המכירה היום בוצעה לפי ערך של 8.77 דולר כך שהרווח אותו תרשום טאו עשוי לעלות על 4.5 מיליון דולר (מאז סוף מארס רכשה טאו עוד 300 אלף מניות).