בנה"פ: אי הוודאות בטווח הקצר מצדיקה נקיטת המשך עמדת המתנה דפנסיבית בתקופה זו

כלכלני הבנק סבורים כי רמת הסיכון בשוק עלתה, למרות שהפוטנציאל החיובי עודנו קיים * במט"ח: השקל צפוי להמשיך להיסחר במגמה מעורבת

"אי הוודאות בטווח הקצר מצדיקה נקיטת המשך עמדת המתנה דפנסיבית בטווח של השבועות הקרובים", כך מעריכים כלכלני בנק הפועלים בסקירת סוף השבוע לשוק ההון המקומי. להערכתם, שוק המניות המקומי ימשיך להיות מושפע משני כוחות מנוגדים גם בזמן הקרוב.

בצד החיובי מציינים כלכלני הבנק את הנתונים הכלכליים המקומיים המצויינים, כפי שמשתקפים בנתוני המאקרו, וכן בחלק נכבד מהדוחות הכספיים (כשהתמונה המתקבלת חיובית בסך הכל, גם אם ישנה האטה מסויימת בצמיחת החברות למול הצמיחה החדה של השנים הקודמות).

בבנק הפועלים סבורים, כי השוק המקומי הינו דפנסיבי ביחס ליתר השווקים המתעוררים, מה שיעניק לו תוספת יציבות למול השווקים המקבילים בעולם בטווח הקרוב.

בצד השלילי מציינים בבנק הפועלים את האווירה השלילית בשוקי העולם והסערה השלילית שנרשמה בהם בשבועות האחרונים עלולות להעיב גם על השוק המקומי. להערכתם תל-אביב צפויה להיפגע פחות מיתר השווקים המתעוררים, אולם אין להתעלם מהעלייה ברמת הסיכון הנובעת מכך. בנוסף, יש להיזהר מפני "מלכודת דובים", בדמות עליות קצרות טווח שעשויות להירשם גם אם המגמה הכללית טרם התהפכה.

לאור זאת סבורים הכלכלנים, כי רמת הסיכון בשוק עלתה, למרות שהפוטנציאל החיובי עודנו קיים. עם זאת, לאור היחסים במשוואת הסיכון/סיכוי, הם ממליצים ללקוח לנקוט עמדת המתנה בטווח הקצר, כשמומלץ לבטח את התיק באמצעות שוק האופציות.

כמו כן, נוכח הנעשה בשוקי העולם, ממליצים בבנק הפועלים לבחון מחדש את הפרופורציות בתיקים בין ההשקעות בשוק המניות המקומי לבין ההשקעות בשוקי חו"ל.

בזירת המט"ח, בטווח הקצר מעריכים כלכלני הפועלים, כי השקל ייסחר במגמה מעורבת, כשהוא מושפע משני גורמים מנוגדים. מחד, החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית השקלית ללא שינוי מספקת לדולר תמיכה ובנוסף, השקל צפוי לסבול, בדומה למטבעות נוספים בשווקים המתעוררים, אם תמשכנה ירידות השערים החדות בבורסות באותן מדינות, בעקבות הוצאת כספים על ידי משקיעים זרים.

מאידך, הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש מול האירו בעולם ובעקבות זאת יופעל לחץ כלפי מטה גם על שער הדולר מול השקל. בטווח הארוך אנו מעריכים כי האפשרות של פיחות בשקל מוגבלת, לאור הציפיות להמשך זרם ההשקעות הזרות בישראל, לאחר שיירגעו הרוחות בשווקים המתעוררים. השקל צפוי לקבל תמיכה מהביצועים המרשימים של כלכלת ישראל, שעודדו את האוצר להעלות את תחזית הצמיחה ל- 2006 ומההערכות כי הנגיד ימנע פיחות שעלול לעורר לחצים אינפלציוניים.

לכן, ממליצים בבנה"פ להחזיק רכיב מט"ח בתיק ההשקעות בשיעור של כ-10%.