גזית גלוב ישראל מנהלת מו"מ מתקדם עם ב. יאיר לרכישת קניון הפסגה בירושלים

תשלם 30 מיליון דולר תמורת הקניון, ששוויו הוערך באחרונה ב-28.5 מיליון דולר

גזית גלוב ישראל, בראשותו של רונן אשכנזי, במגעים מתקדמים ביותר עם חברת הבנייה הירושלמית ב. יאיר, לרכישת קניון הפסגה הממוקם בשכונת פסגת זאב, בירושלים תמורת כ-30 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס".

קניון הפסגה פועל מאז שנת 2004 ומשתרע על שטח של 10,000 מ"ר, על פני שלוש קומות של מסחר ובילויים. הקניון משרת כ-80 אלף תושבים באזורים הצפוניים של ירושלים, ובהם פסגת זאב, נווה יעקב, רמות אשכול, הגבעה הצרפתית ויישובי גבע בנימין.

הקניון, ששוויו הוערך ב-28.5 מיליון דולר, משועבד כביטחון לאג"ח (סדרה 2) שהנפיקה החברה לפני כ-5 חודשים, במסגרת הנפקה ציבורית ראשונה במהלכה גייסה החברה מהציבור וממשקיעים מוסדיים 131 מיליון שקל, ואופציות בסך 25 מיליון שקל. חברת ב. יאיר אישרה את הידיעה והוסיפה, שבאם המו"מ יתגבש לכדי הסכם מכר, תיווצר לחברה כתוצאה מהעסקה תוספת להון העצמי בסך של כ-44 מיליוני שקל.

קניון הפסגה מאוכלס כמעט במלואו. רק לאחרונה השכירה ב. יאיר מספר חנויות נוספות, ביניהן: מגה ספורט שכרה חנות של 135 מ"ר, בדמי שכירות של 34 דולר למ"ר ועוד דמי ניהול של 10 דולר למ"ר, לתקופה של 3 שנים עם אופציה ל-3 שנים נוספות; רשת מתאים לי מן שכרה 90 מ"ר ב-33 דולר למ"ר; בנק לאומי שכר 200 מ"ר ב-30 דולר למ"ר לתקופה של 5 שנים, עם שתי אופציות של 5 שנים כל אחת; קופת חולים מאוחדת שכרה, בנוסף לשטחה בקומה השלישית, שטח נוסף של 90 מ"ר לצורך הקמת מרכז בריאות המשפחה ב-29 דולר למ"ר; ורשת סופר פארם שכרה שטח של 30 מ"ר ב-35 דולר למ"ר, בנוסף לשטח שהיא כבר שוכרת בקניון.

ב. יאיר השלימה לאחרונה בהצלחה הנפקה שנייה לציבור בהיקף כולל של 97.5 מיליון שקל. את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי, מזרחי שוקי הון, אלטשולר שחם ניהול חיתום והשקעות ומיטב חיתום, כאשר תמורתה תשמש למימון פעילותן העתידית של חברת ב. יאיר. החברה סיימה את שנת 2005 עם הכנסות של 228.5 מיליון שקל ורווח תפעולי של 25.5 מיליון שקל.

זהו הקניון השלישי שרוכשת, אם לבסוף תרכוש, גזית גלוב ישראל, לאחר שרכשה את קניון רוטשילד בראשון לציון ו-50% מקניון עמק סנטר בעפולה.

גזית גלוב ישראל, מקבוצת גזית גלוב , רכשה לאחרונה מחברת עופר-פקר השקעות את מתחם המפעל הישן של חברת הפלדה בכניסה המזרחית של העיר כפר סבא, תמורת 13.5 מיליון דולר. מדובר במגרש בן 42 דונם הממוקם ברחוב ויצמן, עליו מתכננת גזית גלוב ישראל להקים פאואר סנטר בשטח של 20 אלף מ"ר.

גזית גלוב ישראל הספיקה בזמן לא רב לרכוש מספר נכסים מניבים מעניינים במקומות מבוקשים. כך למשל רכשה את המרכז המסחרי מיקדו סנטר, הכולל 6,000 מ"ר של שטחי מסחר, בשכונת תל ברוך צפון בתל אביב; קניון רוטשילד בן 10 אלף מ"ר ועוד 5,000 מ"ר משרדים ברחוב רוטשילד בראשון לציון; ו-50% מהזכויות בקניון עמק סנטר בעפולה הכולל 20 אלף מ"ר. כמו כן רכשה קרקע בת 37.5 דונם במעוין שורק שבדרום ראשון לציון, המיועדת להקמת פאואר סנטר של 30 אלף מ"ר; קרקע המיועדת לבניית מרכז מסחרי בן 7,000 מ"ר בשכונת פארק צמרת היוקרתית שבצפון ת"א; 50% במגרש המיועד להקמת פאואר סנטר בסמוך למושב צור נתן; וכן מגרש למסחר בפ"ת.

לאחרונה פורסם ב"גלובס" נדל"ן כי גזית צפויה לרכוש מגרש בן 5.5 דונם בצפון ת"א המיועד לבניית מבנה מגורים המשלב מסחר ומשרדים. גזית תרכוש מעוה"ד משה שוב 50% מהמגרש תמורת כ-11 מיליון דולר.