גיפט: לאור הנתונים הכלכליים העלאת הריבית בגוש האירו ב-0.25% היא בלתי נמנעת

קיימות אפילו ספקולציות להעלאות ריבית של 0.5%, אך קשה להאמין כי הבנק המרכזי האירופאי ירצה בשלב זה לגרום לזעזוע בשווקים, מציינים בגיפט

גיפט פירסמו היום את סקירתם השבועית על הדולר בה הם מתייחסים להחלפת שר האוצר האמריקאי ומציינים כי השינוי הפרסונלי לא השפיעה רבות על המסחר. התפטרותו של ג'ון סנואו, שר האוצר לשעבר, הייתה צפויה ובחירתו של האנק פולסון מגולדמן סאקס כמחליפו התקבלה באופן חיובי מציינים בגיפט. זאת ועוד, בגיפט מציינים כי לא נראה שזה יוביל לשינויים מהותיים במדיניות הכלכלית של הממשל.

בגיפט אומרים, כי הנתונים הכלכליים החיוביים אשר התפרסמו השבוע באירופה והעליה באינפלציה לקצב שנתי של 2.5% מצביעים כמעט בוודאות להעלאת ריבית של 0.25% בגוש האירו בשבוע הבא. קיימות אף ספקולציות להעלאות ריבית של 0.5%, אך קשה להאמין כי הבנק המרכזי האירופאי ירצה בשלב זה לגרום לזעזוע בשווקים, כאשר הם כבר לא שקטים, מוסיפים בגיפט.

יש העדפה לרכישות אירו מול דולר בחלק התחתון של טווח המסחר הנוכחי בין 1.2650 לבין 1.2950.

השוק המקומי

השקל נסחר השבוע בטווח של 4.5050-4.5350 מול הדולר האמריקאי. אי-שקט מתמשך בשווקים המתעוררים ממשיך להשפיע על המסחר ומונע לעת עתה כל התחזקות משמעותית של השקל, אומרים בגיפט. אולם מצד שני, מוסיפים בגיפט, הנתונים הכלכליים החיוביים לגבי המשק הישראלי מונעים מהשקל היחלשות שניכרת במטבעות של שווקים מתעוררים אחרים.

החלטת בנק ישראל שבוע שעבר להשאיר את שיעור הריבית ללא שינוי הייתה צפויה בחלקה ולא השפיעה רבות על המסחר. יתכן כי יציבותו היחסית של השקל איפשרה לבנק ישראל לחכות להתפתחויות נוספות בשווקים לפני העלאת ריבית נוספת, מעריכים בגיפט.

בגיפט מסכמים ואומרים, כי עדיין אין סימנים כי העצבנות הנוכחית בשווקים המתפתחים עומדת להסתיים ולכן קשה להצביע על כיוון לשוק המט"ח המקומי כעת. שער החליפין עשוי להישאר בטווח של 4.5400-4.5000 שקלים, כאשר החמרה במצב תביא את השער אל מעל ל-4.5400 שקלים, ורגיעה משמעותית נדרשת לאפשר שבירה מתחת ל-4.5000 שקלים, קובעים בגיפט.

היום (א') לא יהיה מסחר במט"ח והאופציות על הדולר מורות על היחלשות של 0.5% למול השער היציג של השקל שנקבע על 4.524 שקלים ביום חמישי.