הממשלה על עיסקת בז"ן-דור אלון: "איננו רואים בשלב הנוכחי מקום לביצוע העסקה"

"לכשתוסר אי הודאות ועיתוי הפרטת בז"ן עצמה תהיה נהירה יותר, ניתן יהיה לדון בעסקה לפיה בז"ן תיכנס לפעילות בתחנות דלק - עמדת הממשלה"

כצפוי: הממשלה לא תאשר את עסקת דור אלון - בז"ן. במכתב ששיגר היום אייל גבאי מנהל רשות החברות הממשלתיות ליו"ר דירקטוריון בז"ן, אוהד מראני הוא הודיע כי הממשלה, לאחר בחינת העסקה, אינה רואה בשלב הנוכחי מצב לביצוע העיסקה.

לדברי גבאי: "באופן עקרוני, גורמי הממשלה סבורים כי קיימת בעייתיות בכניסה של חברה ממשלתית לתחומים תחרותיים. אגב, רכישה של פעילות חברה למעט בנסיבות חריגות, אשר לא נראה שנתקיימו במקרה זה".

גבאי מוסיף יחד עם זאת, כי "הגורמים המוסמכים בממשלה ציינו כי העיסקה יכולה להיבחן לאחר בחינת משק הדלק ובתחרות שתתפתח לאחר השלמת מכירת בית הזיקוק לנפט באשדוד". גבאי מציין עוד, כי "הממשלה תהיה מוכנה לדון בעיסקה זו לאחר הפרטת בז"ן ככל שהעיסקה תעמוד על הפרק".

יצוין כי הודעה זו של רשות החברות לבז"ן למעשה לא משאירה כל סיכוי למימוש העיסקה. עיתוי העיסקה לפני מכירת אשדוד היא קריטית למוכרים - קבוצת דור אלון, ותהיה הרבה פחות רלוונטית לאחר ההפרטה אם בכלל. ככל הנראה לדברי גורמים בענף הודעה זו של רשות החברות סותמת את הגולל על עסקת מראני-ויסמן.

כזכור לפני כשבועיים התגבשה טיוטת מתווה בין בז"ן לדור-אלון לפיה תרכוש בז"ן 70 תחנות דלק מדור אלון בסכום של 51.4 מיליון דולר. בז"ן אמורה היתה לרכוש תחנות דלק שרכשה דור אלון מסונול. עיסקה זו עוררה זעם רב של בכירים בממשלה ובעיקר של אייל גבאי בשל אופן ניהול העיסקה והדיווח המאוחר לגורמים הממונים.

בנוסף נטען כי ניהול מו"מ מול דור אלון שמתמודדת במכרז לבז"ן אשדוד היא בעייתית וגרמה נזק חמור. אוהד מראני שקידם את העיסקה סבר מנגד שמדובר בעיסקה מצוינת שתטיב עם מכירת אשדוד, עם בז"ן ועם דור אלון.