בזרועות המונופול: חברת החשמל הודיעה, מהיום להיום, על סדרת הפסקות חשמל יזומות של 30 דקות

(עדכון) - הביקושים לחשמל יהיו גבוהים מכושר ייצור * הנהלת החברה: "אם העובדים לא היו עסוקים בעיצומים כל הזמן, לא הייתה בעיה באספקה" * ועד העובדים: "לא יזמנו ההפסקות, לא נפגע בלקוחות"

חברת החשמל מתריעה, כי תיאלץ לבצע הפסקות חשמל יזומות כתוצאה מביקושים גבוהים לחשמל. על-פי הערכות של חברת החשמל, הביקוש המקסימלי לחשמל יהיה היום (א') 7,500 מגה-וואט מול כושר יצור זמין של 7,400 מגה-וואט. בחברת החשמל מציינים, כי הפסקות החשמל יהיו ל-30 דקות.

כושר הייצור כשכל תחנות הכוח פועלות ותקינות הוא 10,000 מגה-וואט, אך 3 תחנות כוח: רידינג, גזר ואלון תבור, המייצרות 1,270 מגה-וואט, מושבתות.

בנוסף, בחלק מהתחנות מתבצעים שיפוצים לקראת הקיץ ובתחנת הכוח רוטנברג שמדרום לאשקלון, ארעה תקלה ביחידת ייצור של 500 מגה-וואט.

"מקומיות, קצרות ומחולקות בין כולם"

מחברת החשמל נמסר: "הפסקות החשמל יהיו מקומיות וקצרות ויחולקו בין כל הלקוחות. חברת החשמל מתנצלת על אי הנוחות ותעשה כל מאמץ לספק חשמל כרגיל. במצב של מחסור, מנהלת חברת החשמל את אספקת החשמל כך, שללקוחות מופסקים לא יהיה מחסור בחשמל ליותר מכמחצית השעה".

בהנהלת חברת החשמל ציינו היום כי "אם עובדי חברת החשמל לא היו מנהלים עיצומים מתמשכים לענין הפעלת תחנת אלון-תבור וגזר במסגרת חברות בנות, לא היה כל מחסור בייצור החשמל".

ועד עובדי חשמל דחה, בתגובה לפניית "גלובס", את הטענות כאילו הוא עומד מאחורי הפסקות החשמל היזומות וציין כי "מדובר בבעיה אובייקטיבית". "אנחנו לא עומדים מאחורי זה, לא היינו פוגעים כך בלקוחות", הוסיפו בוועד.

לפי גורמים בחברת החשמל, היום בבוקר התקיים דיון ממושך בהשלכות הרפומה במשק החשמל ובדרכים להיאבק בה. לפי הגורמים, נושא הפסקות החשמל והאפשרות להשתמש בהן כאמצעי לחץ - לא עלה כלל לדיון.