חברות גרמניות מובילות יגיעו לישראל במטרה לשדרג את היחסים הכלכליים

ישיקו את מועצת העסקים ישראל-גרמניה * בין החברות: סימנס, דוייטשה טלקום, בוש ואחרות

50 נציגי חברות הענק הגרמניות סימנס, דוייטשה טלקום, בוש ואחרות יגיעו לישראל ב-7 ביוני במטרה להרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים עם ישראל. נציגי החברות צפויים להגיע במשלחת של אנשי עסקים בראשות שר הכלכלה הגרמני, מיכאל גלוס, להשקת מועצת העסקים ישראל-גרמניה.

יו"ר מכון הייצוא וסמנכ"ל התעשיה האווירית, דוד ארצי, העריך היום (א') כי פעילות המועצה עשויה להביא תוך 5 שנים לגידול של 30%-40% בסחר בין ישראל לגרמניה, שבמקרה שיעמוד בגידול זה יסתכם בכ-5.5 מיליארד דולר.

להערכת מכון הייצוא ניתן יהיה להעמיק את שיתופי הפעולה הקיימים עם חברות גרמניות בעיקר בתחומי תקשורת ושירותי תוכנה, ביוטכנולוגיה, בטיחות ואבטחה, טיפול במים ותשתיות אחרות ובענף הרכב.

בראש המועצה יעמוד מהצד הגרמני יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בגרמניה, אנטון בורנר, ומהצד הישראלי, דוד ארצי.

בשנה האחרונה החלו לפעול בגרמניה 187 חברות ישראליות וכיום פועלות בה סה"כ 2,363 חברות ישראל, גידול של 7% לעומת 2004.

ברבעון הראשון השנה צנח הייצוא התעשייתי של ישראל לגרמניה ב-3.3% והסתכם ב-340 מליון דולר לאחר שב-2005 כולה ירד ב-1.5%, להיקף 1.3 מיליארד דולר. גם היבוא מגרמניה ירד אשתקד, ב-6.5%, להיקף 2.89 מיליארד דולר.

עם זאת, גרמניה עדיין היתה שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל באירופה והשניה בגודלה בעולם, לאחר ארה"ב. מועצת העסקים ישראל גרמניה הוקמה במסגרת ציון 40 שנה לכינון היחסים הדיפלומטים בין ישראל לגרמניה, בברלין בספטמבר 2005.