עו"ד ויסגלס סיים את תפקידו כיועץ רה"מ; עשוי לשמש בעתיד "יועץ מזדמן"

נכנס בימים אלה לתפקיד יו"ר בזק ב-80% משרה, וממשיך להחזיק במשרד עורכי הדין ויסגלס-אלמגור

עו"ד דב ויסגלס סיים היום (א') את תפקידו כעובד מדינה בשליש משרה כיועץ רה"מ, עם תום החוזה המוארך שנחתם עימו לאחר ההתנתקות, בקיץ אשתקד.

ויסגלס נכנס בימים אלה לתפקיד יו"ר בזק ב-80% משרה, והוא ממשיך להחזיק במשרד עורכי הדין ויסגלס-אלמגור.

עם זאת, הביע ראש הממשלה, אהוד אולמרט, את רצונו להשתמש בקשרים שונים של ויסגלס. גם ויסגלס הביע רצון להמשיך כיועץ רה"מ באשר לקשרים עם הבית הלבן, ירדן, מצרים, עם בכירים ברשות הפלשתינית ועם מדינות שונות באירופה.

המשך השימוש בקשריו של ויסגלס הועבר לפני כמה שבועות לחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, והלשכה המשפטית במשרד רה"מ, לבדיקת אפשרויות שונות. ההעדפה היא לרכוש את שירותיו של ויסגלס כ"יועץ חיצוני לאירועים מזדמנים".

אולם, מאז נודע על מינויו של ויסגלס ליו"ר בזק, שבשליטת חיים סבן וקבוצת אייפקס, נשמעה ביקורת קשה על המשך העסקת ויסגלס בשירות המדינה. זאת, מחשש לניגוד עניינים, לכאורה, בכך שישמש יו"ר חברה פרטית שתלויה ברגולטור - הממשלה.

לפיכך הוחלט שוויסגלס יסיים את התפקיד במועד שנקבע בחוזה ההעסקה שלו מול המדינה, ולא יהיה עוד עובד מדינה. בעתיד, אם יהיה צורך, יתבקש משרד המשפטים לדון בנושא, ולבחון את ניגודי העניינים בשימוש בכישוריו.

עם סיום תפקידו של ויסגלס, מתחסל למעשה מה שכונה "צוות החווה" של רה"מ לשעבר, אריאל שרון. היו חברים בו ראובן אדלר, אייל ארד, ליאור חורב, גלעד ועומרי שרון, וויסגלס. כל אלה מוצאים עתה עצמם מחוץ למעגל מקבלי ההחלטות המדיניות והפוליטיות.