עימותים ברשות בין חמאס לפתח': לפחות 4 פלסטינים נהרגו

יושב ראש הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן, צפוי להורות ביום שלישי על קיום משאל עם ברשות על "מסמך האסירים"

יושב ראש הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן, צפוי להורות ביום שלישי על קיום משאל עם ברשות על "מסמך האסירים" - כך הודיע יושב ראש סיעת הפתח' במועצה המחוקקת, עזאם אל-אחמד. זאת לאחר שחמאס סרב לאמץ את המסמך, הקורא להקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67' והכרה בישראל.

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה הפלשתיני, איסמעיל הנייה, כי תכניתו של אבו-מאזן לקיים משאל עם על מסמך האסירים "אינה חוקית, מאחר והחוק הפלסטיני לא מאפשר את קיומם של משאלים". בכיר פתח' מוחמד דחלאן נועד אתמול בכלא "הדרים" עם בכיר יוזמי המסמך, מרוואן ברגותי, שאמר כי התכנית היא ההזדמנות היחידה והאחרונה לאחד את השורות ברשות הפלשתינית.

גורמים ברשות העריכו הבוקר כי אם תוצאות משאל העם לא יתקבלו על ידי הפלגים הפלשתינים השונים, לא יהיה מנוס מקיום בחירות חדשות.

עימותים ברשות: כ-4 בני אדם נהרגו

לקראת מועד פקיעת האולטימטום שהציב אבו-מאזן - מחריפה האנרכיה ברשות: משרד הבריאות הפלשתיני הכריז אמש על מצב חירום, לאחר שעימותים אלימים פרצו בין פעילי חמאס ופתח'. במהלך העימותים נהרגו 4 בני אדם: בחאן-יונס נהרגה אשתו ההרה של פעיל חמאס לאחר שנקלעה לקרב יריות. בעלה נפצע אנוש. זמן קצר לאחר מכן, בתקרית שאירעה בעזה, נהרגו 2 פתח', לאחר שאלמונים פתחו באש לעבר סוכת אבלים במחנה הפליטים שאטי.

"ישראל: מכתב האסירים אינו קביל"

בתוך כך, בישיבת הממשלה אתמול אמר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי "מכתב האסירים אינו קביל ולא מהווה בסיס לשום דבר". בישיבה מתח ביקורת על המסמך גם השר לבטחון הפנים, אבי דיכטר, באומרו כי הוא נכתב על ידי "חבורת רוצחים".