הסאגה נמשכת: ביפ כימיקלים מבקשת להורות על עיקול מניות של דנקנר בסכסוך עם גד כימיקלים

הגישה לביהמ"ש בקשה לצו הצהרתי נגד ד"ר דוד דנקנר, גד כימיקלים, תעשיות מלח וחברות נוספות בשליטת משפחת דנקנר

חברת ביפ כימיקלים הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לצו הצהרתי נגד ד"ר דוד דנקנר, גד כימיקלים, תעשיות מלח לישראל, וחברות נוספות שבשליטת משפחת דנקנר.

בבקשה מבקשת ביפ מבית המשפט, באמצעות עו"ד אמיר ויתקון, להורות על עיקול המניות הרשומות על שם דנקנר, רחל אנטורג ואורלי מור בחברת תעשיות מלח לישראל, כדי להבטיח ביצוע פסק דין, שחייב את גד לשלם למעלה מ-4.5 מיליון דולר לביפ.

בקשה זו מהווה שלב נוסף בהליכים שמתנהלים בין הצדדים במשך שנים רבות, במהלכם ניהלו ביפ ו"גד כימיקלים" בוררות בפני ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים, וכן והליכים שונים בבית המשפט המחוזי בחיפה.

הסכסוך בין שתי החברות התגלע לפני 20 שנה בעקבות מיזם משותף ביניהן. פסק הבורר של אולמרט חייב את גד לשלם לביפ למעלה מ-4.5 מיליון דולר. בית המשפט המחוזי בחיפה אישר את פסק הבורר ודחה את בקשת גד, לעכב את ביצוע פסק הדין. בפסק הדין נמחקה התביעה נגד יתר המשיבים, תוך שניתנה לביפ אפשרות לחדשה בעתיד. בנוסף, אישר ביהמ"ש בפסק הדין את תוקפו של העיקול הזמני המבטיח את חובה של גד. גד עירערה על ההחלטה לבית המשפט העליון, אולם עירעור זה טרם נדון.

ביפ טוענת כי דנקנר, אנטוורג ומור מתכחשים לתוקף העיקול שהוטל על מניותיהם בחברת "תעשיות מלח לישראל" עוד משנת 1995. לכן, מבקשת "ביפ" מביהמ"ש להצהיר כי העיקול על המניות האמורות ממשיך לעמוד בתוקפו עד להכרעה בערעור, בין היתר כיוון שממסמכים של גד ניתן ללמוד כי היא ריקה מכל נכסיה. (ה.פ 196/06).