עובדת הכור הגרעיני בדימונה, שלקתה בסרטן, תובעת מהמדינה כ-2.5 מיליון שקל

לטענתה, היא נחשפה במהלך עבודתה לקרינה ולחומרים כימיים מסוכנים ורעילים; "לא בוצעו כל פעולות פיקוח, ניטור או בקרה"

אווה שריקי (47) מדימונה, עובדת הכור הגרעיני בדימונה מאז שנת 1981 כמזכירה באחד המכונים, הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א תביעת נזקי גוף נגד המדינה.

לטענתה, היא נחשפה לקרינה ולחומרים כימיים מסוכנים ורעילים, שמקורם באזור החם של המכון. עוד היא טוענת, כי מזהמים שונים חדרו לאזורים קרים בכור הגרעיני דרך תעלות האיוורור והגיעו לאזורים קרים.

לטענתה, העובדים אשר עבדו באותם אזורים והיו בטוחים שהם היו מוגנים, נחשפו אליהם. היא גם טוענת, כי לא בוצעו כל פעולות פיקוח, ניטור או בקרה. לדבריה ביוני 1995, בהיותה ת 36 בלבד, אובחנה אצלה מחלת סרטן והסתבר כי מספר רב מבין עובדי המעבדה לקו במחלת הסרטן.

בכתב התביעה נאמר, כי בעקבות גילוי המחלה, נותחה התובעת, עברה טיפולים כימותרפיים וקרינתיים ומצויה עד היום במעקב אונקולוגי, תוך חשש מתמיד מפני הישנות המחלה.

לטענת התובעת, כתוצאה מהמחלה ומהטיפולים שניתנו לה, היא סובלת ממגבלות גופניות קשות ואריכות חייה נפגמה באורח חמור ועל-פי אופייה של המחלה ניתן להעריך, כי בשלב מסויים תחול החרפה בתופעות המחלה והתובעת תהפוך לחולה סיעודית.

התובעת מציינת, כי בכוונתה לעתור לבית המשפט לחייב את הנתבעת להמציא לה את מלוא הנתונים הרלוונטיים, לשם בדיקת הקשר הסיבתי בין מחלתה לבין חשיפתה לקרינה ולחומרים כימיים מסוכנים. סכום התביעה מוערך בלמעלה מ-2.5 מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1703/06).