ביהמ"ש הרשיע נהג ב-3 עבירות הריגה, בתאונה בה נהרגו 3 בני אדם

השופט אורי שהם: כתב האישום בו יוחסו לנאשם 3 עבירות הריגה בגין אותה תאונה - מבטא עמדה סבירה בתחום המלחמה בקטל בכבישים

בהכרעת דין יוצאת דופן הרשיע היום (ב') בית המשפט המחוזי בת"א את סאמר אבו-עמאש בשלוש עבירות הריגה - כמספר קורבנות התאונה, בה היה מעורב וזאת, למרות שמדובר היה ברצף התנהגותי אחד.

השופט אורי שהם קבע, כי כתב האישום בו יוחסו לנאשם שלוש עבירות הריגה בגין אותה תאונה, מבטא עמדה סבירה בתחום המלחמה בקטל בכבישים.

הנאשם היה מעורב בתאונה קטלנית בצומת חדיד באוגוסט 2005. על-פי כתב האישום הוא נכנס לצומת וחצה אותה בנסיעה מהירה והתנגש בעוצמה רבה ברכב מסוג יונדאי, שהיה נהוג בידי אופיר שטהאל. לצידו ישב איגור שטהאל ובמושב האמצעי ישבו שני בניו הקטינים של אופיר ואילו במושב האחורי ישבו עדה שטהאל, חיה ועקנין ובתה.

נוסעי הרכב היו בדרכם לאירוע משפחתי. כתוצאה מהתאונה, נהרגו עדה שטהאל וחיה ועקנין ובתה. בתאונה זו, בה היה מעורב רכב נוסף בו התנגש הנאשם, נמנו למעלה מ-20 פצועים.

בא כוחו של הנאשם טען, כי ניתן להאשים את מרשו בעבירה אחת של הריגה, שתוצאתה שלוש קורבנות, שכן חציית הכביש באור אדום, תוך כדי נהיגה פרועה מהווה מעשה אחד. לעומתו, טענה התביעה, כי ניתן לראות את התנהגות הנאשם כמי שגרמה לשלושה מעשי הריגה נפרדים.

השופט קיבל את עמדת התביעה, לפיה ניתן להרשיע את הנאשם בשלוש עבירות הריגה, כמספר קורבנות התאונה, גם אם מדובר ברצף התנהגותי אחד. (ת.פ. 4024405).