יהדות התורה תימנע בהצבעות חוק ההסדרים לאחר שקיבלה הבטחה לעוד 290 מיליון ש'

אמש נחתם הסכם גם עם ישראל ביתנו והאיחוד הלאומי-מפד"ל; סך הכל תשלם הממשלה כ-590 מ' ש' בתמורה להימנעות 26 חברי הכנסת

יהדות התורה הצטרפה אחה"צ לסיעות שיימנעו בהצבעות על חוק ההסדרים הערב (ג') ועל חוק התקציב מחר (ד'), כך שלשני החוקים צפוי רוב גדול של תומכים לעומת מיעוט של מתנגדים. הממשלה קנתה את הצבעתה ב-290 מיליון שקל.

הסיעה החרדית חתמה עם שר האוצר על הסכם דומה לזה שנחתם אמש עם ישראל ביתנו והאיחוד הלאומי-מפד"ל, אף הם מהאופוזיציה. בסך הכל תשלם הממשלה תמורת הימנעות26 הח"כים של 3 הסיעות כ-590 מיליון שקל.

שלשום דחה יו"ר ועדת הכספים וסיעת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן הצעה קודמת של הממשלה במחיר דומה ועמד על דרישתו להסכם קואליציוני מלא, שנדחתה בגלל העלות הגבוהה - מיליארד שקל.

לאחר פירסום ההסכמים שנחתמו אתמול נוכחו ביהדות התורה שהם עלולים "ליפול בין הכיסאות" - מחוץ לקואליציה ובלי הכסף. הסכום שהסכימו לקבל נועד כתוספת לתקציבי הישיבות. אמש אמר שר האוצר אברהם הירשזון לגלובס, לגבי כל ההסכמים, כי מדובר בכספים שהממשלה היתה מעבירה בלאו הכי למטרות שהסיעות הועידו אותם.

אחה"צ הודיע השר לענייני הגמלאים, רפי איתן, כי סיעת הגמלאים תתמוך בתקציב ובחוק ההסדרים. זאת לאחר שהירשזון התחייב לשר הביטחון ויו"ר העבודה עמיר פרץ לתקצב את כל ההתחייבויות לגמלאים שמופיעות בהסכם הקואליציה. אותן התחייבויות ניתנו קודם לגמלאים שחתמו ראשונים על הסכם הקואליציה.

אתמול איים יו"ר סיעת הגמלאים ח"כ משה שרוני על רה"מ שהסיעה לא תתמוך בחוקי התקציב אם לא ייתן להם עד אחה"צ התחייבות לתקצב את ההתחייבויות שנשמטו מהתקציב.