ביהמ"ש: טעות בשם החברה בערבות למכרז - פגם מהותי המצדיק את פסילת ההצעה

אישר את פסילת הצעתה של "רנד חברה לרווחה נפשית למשפחה" במכרז של משרד הרווחה להפעלת סדנאות העשרה

שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, שרה גדות, קבעה כי טעות בציון שמו של מציע במכרז בכתב ערבות או כשהשם רשום באופן לקוי - מהווים פגם מהותי המצדיק את פסילת ההצעה.

לדברי השופטת, רישום השם באופן לקוי עלול להביא למחלוקות בזהות הגוף המציע ולהביא לקשיים במימוש הערבות. כמו כן, הגשת כתב ערבות לקוי מעניק למציע יתרון על פני מתמודדים אחרים, שכן ביכולתו לסגת מההצעה כשעלול להתעורר קושי במימוש הערבות. השופטת ציינה גם אין כל ודאות שמדובר בטעות קולמוס בתום לב, שכן תקלה מסוג זה עלולה להיות גם מכוונת.

על רקע קביעה זו אישרה השופטת גדות את פסילת הצעתה של "רנד חברה לרווחה נפשית למשפחה" במכרז של משרד הרווחה להפעלת סדנאות העשרה לחיי המשפחה בתנאי נופש.

החברה ביקשה מבית המשפט לבטל את החלטת ועדת המכרזים לפסול את הצעתה ולהצהיר כי הצעתה כשרה וראויה להיות מוכרזת כזוכה. ההצעה נפסלה בשל כך שבערבות שהוגשה נרשמה החברה בשם השגוי: "רנד חברה לרווחה נפשית למשפחות".

השופטת שרה גדות השתכנעה כי מדובר בפגם מהותי והוסיפה כי לא צוין בכתב הערבות מספר החברה, שיכול היה לזהותה באופן ודאי, ומשום כך היה מקום לפסול את ההצעה. החברה חויבה בתשלום הוצאות בסך 30 אלף שקל. (עת"מ 1973/05).