גמול במו"מ לרכישת חברת התשתיות הרומנית CCCF תמורת השקעה של 20 מיליון אירו

החברה קיבלה ארבעה חודשי בלעדיות לרכישת השליטה בחברה (55%) תמורת המימון שישמש להסדר הנושים ורה-ארגון בחברה הרומנית

חברת גמול השקעות , שבשליטת אייל יונה ואמנון ברזילי, הודיעה היום כי חתמה על הסכם בלעדיות עם חברת התשתיות הרומנית, CCCF SA, במסגרתו קיבלה אופציה בלעדית לרכישת השליטה בחברה במהלך ארבעת החודשים הקרובים.

החברה תבחון במהלך תקופת הבלעדיות את הכדאיות ברכישת השליטה בחברה (55%) כנגד העמדת מימון בסך 20 מיליון אירו לחברה.

על-פי ההסכם בין הצדדים בתקופת הבלעדיות תבצע גמול בדיקות נאותות וינוהלו מגעים עם נושי החברה הרומנית להסדרת חובותיה ולאישור תוכנית רה-ארגון.

כמו כן תנהל החברה מו"מ עם בעלי המניות של החברה להסדרת יחסי הצדדים בכל הנוגע לדרך הניהול של החברה.

לשם קידום תוכנית הרה-ארגון ב-CCCF, התחייבה גמול להעמיד לחברה מימון בסך 7 מיליון אירו, מתוך סך המימון עליו סוכם, כאשר מתוכם 2 מיליון אירו יופקדו בידי נאמן החברה ו-5 מיליון אירו יועמדו כערבות בנקאית.

CCCF עוסקת בתחום התשתיות, לרבות כבישים, הנדסה אזרחית, גשרים ומסילות ברזל וכן מחזיקה בבעלותה בקרקעות בהיקף של כמיליון מ"ר ברחבי רומניה. היקף החובות של CCCF מוערף בכ-40 מיליון אירו.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", באחרונה גוברות השמועות על מכירה אפשרית של השליטה בגמול מידי יונה וברזילי, בעקבות חילוקי דעות בין השניים. בין היתר הוזכרו כמועמדים לרכישת השליטה בחברה: קבוצה בראשות רונן קריסטל, קבוצה בראשות לוי קושניר ודוד כהן, שלמה שמלצר וקבוצה בראשות ג'ו שפירא. שווי השוק של החברה המוערך למכירה עומד על כ-500-550 מיליון שקל.

בשבוע האחרון הועלה שמה של גמול כמועמדת לרכוש כ-70 תחנות דלק של דור-אלון תמורת 51 מיליון דולר, במקום בז"ן, בעסקה המדוברת, שצפויה לפתוח את הדרך לקראת אישור המיזוג בין דור-אלון לסונול.