היועמ"ש הורה לפתוח בחקירה פלילית נגד בנק ישראל בחשד לדיווחי שכר חלקיים ומטעים

קיים מספר דיונים בנושא, שבסופם הוחלט כי יש מקום לפתוח בחקירה בנוגע לדיווחים חסרים ומטעים לכאורה, ביחס לשנים 2003 ו-2004

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הורה למשטרה לפתוח בחקירה נגד בכירים בבנק ישראל, בחשד שמסרו דיווחי שכר חלקיים ומטעים לממונה על השכר במשרד האוצר. על-פי החשד, הכוונה היתה להסתיר הטבות שונות שניתנו לעובדים בבנק, במטרה להכשיל את הביקורת של הממונה.

את התלונה ליועץ העביר הממונה על השכר באוצר, לאחר שהתברר כי מענקי פרישה בבנק ישראל, כולל פדיונות של ימי חופשות מיוחדות וימי השתלמות (חודש משכורת לכל שנת עבודה), לא נכללו בנתונים שהעביר בנק ישראל לאוצר מ-1993 ועד 2003.

מזוז קיים מספר דיונים בנושא, בהשתתפות פרקליט המדינה, ערן שנדר, ובכירי משרד המשפטים והפרקליטות, בסופם הוחלט שיש מקום לפתוח בחקירה בנוגע לדיווחים חסרים ומטעים לכאורה, ביחס לשנים 2003 ו-2004.

בימים האחרונים הנחה המשנה לפרקליט המדינה, יהושע למברגר, את ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, לפתוח בחקירה פלילית של הפרשה.

בדו"ח מבקר המדינה שפורסם באחרונה, קבע מיכה לינדנשטראוס כי במשך שנים אישרו חברי הנהלת הבנק הבכירים לעצמם ולעובדי הבנק הטבות שכר ותנאי פרישה מוסווים, הנוגדים נורמות ציבוריות ראויות וכללי מינהל תקין. תנאים אלה, לדבריו, "אינם מידתיים, אינם סבירים והם נוגדים את תקנת הציבור".

הוא הורה להעביר את הדו"ח לעיונו של היועץ מזוז, כדי שיבחן האם יש מקום לפתוח בחקירה בנושא.