רו"ח שיף: פרסום החלטות מקדמיות של רשות המיסים עלול לגרום נזק בלתי הפיך

רשות המיסים החלה באחרונה לפרסם את החלטות המיסוי מהרבעון הראשון של 2006 * שיף: "השקיפות חשובה, אך אסור שתהיה חזות הכל"

פרסום ההחלטות המקדמיות של רשות המיסים עלול לפגוע בסודות המסחריים של הפירמות ולגרום להן נזק בלתי הפיך. כך טוען סגן נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח ראובן שיף. בכנס שנערך אתמול בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, בנושא התפתחויות ושינויים בחוקי המס לאור הרפורמות במס, קרא שיף להנהלת הרשות, לשקול שלא לפרסם כל החלטה בצורה גורפת ולבחון כל מקרה לגופו.

רשות המיסים החלה באחרונה לפרסם את החלטות המיסוי שהתקבלו ברבעון הראשון של שנת 2006. לדברי סמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות, גידי בר-זכאי, הפרסום יביא לשקיפות, שוויון, הוגנות ואחידות.

לדברי שיף, "השקיפות חשובה, אך אסור כי תהיה חזות הכל. מדינת ישראל בכלל וקהיליית העסקים בפרט, הינם קטנים מאד בהשוואה לארה"ב ולשאר מדינות העולם המערבי, בהן קיים עקרון פרסום של החלטות מיסוי מקדמיות".

שיף טוען כי "יש להימנע ממצב, בו עקרון השקיפות יפגע בסודות המסחריים של הפירמות, שהינם בעלי ערך כלכלי רב משמעות. פגיעה כזו עלולה לגרום לעיתים לנזק בלתי הפיך בחיי הפירמה".

בתוך כך אמר בר-זכאי, כי מנהל רשות המיסים, ג'קי מצא, העמידו בראש ועדה לבחינת ההשלכות של יישום התקנים החשבונאים הבינ"ל בישראל על מס הכנסה. מדובר בתקנים שיושמו וייושמו בעתיד כתוצאה מאימוץ התקינה החשבונאית הבינ"ל בישראל החל מ-2008.