גרנית הכרמל ממתינה לוייסמן: למרות פניות נוספות לרכישת סונול ממתינים להכרעת ביה"ד

מקורבים לחברה: "הפרסומים בעיתונות יוצרים אווירה כאילו, במידה ולא יאושר המיזוג, ישנם קופצים רבים על סונול. מדובר בספין תקשורתי של המתנגדים למיזוג"

סונול לא תימכר לאף אחד מהגורמים המתעניינים בה, כל עוד לא הוכרעה שאלת המיזוג בבית המשפט העליון. גרנית הכרמל ודור-אלון בהודעה משותפת מסרו היום, כי סונול תמצה את כל האפשרויות למכירת החברה לדור-אלון.

בכוונת סונול להמתין להכרעת בית המשפט העליון שאמור בתוך זמן לקבל הכרעה בשאלת המיזוג. בסונול מקווים הבוקר כי עיסקת המיזוג תאושר. הקבוצה מדגישה, כי היו אליה פניות מגורמים שונים המעוניינים ברכישת סונול. לדברי גורמים בגרנית הכרמל, כל ההצעות מוקפאות וייבחנו, רק במידה ותידחה הבקשה לאישור המיזוג.

גורמים בכירים בקבוצה אמרו היום, כי הפרסומים בתקשורת לפיהם ארקדי גאידמק ואבשלום נוריאל מעוניינים לרכוש מגרנית הכרמל את סונול הם חלק מספין תקשורתי שתכליתו לפגוע בהליך המשפטי. "הפרסומים יוצרים אווירה כאילו, במידה ולא יאושר המיזוג, ישנם קופצים רבים על סונול".

בחודשים האחרונים נקשר שמם של גורמים מקומיים שונים, המעוניינים לרכוש את סונול ביניהם: שלמה שמלצר ודני קמור, חברת גמול ואיש העסקים יוסי מימן.

באוגוסט 2005 הודיעה דור-אלון במפתיע כי סיכמה על רכישת סונול מידי בעלי השליטה בגרנית הכרמל, קבוצת בורוביץ וקבוצת גלנקור, תמורת 155 מיליון דולר.

העיסקה עוררה התנגדות נחרצת של רשות ההגבלים העיסקיים. בית הדין להגבלים עיסקיים בראשות השופטת מרים מזרחי, אישר את המיזוג בתנאים וכעת מתנהל דיון בבית המשפט העליון במסגרת ערעור שהגישה הממונה על ההגבלים העיסקיים, רונית קן, שמנגדת למיזוג.