ביהמ"ש: מרפסות פתוחות שאינן בשימוש - חייבות בארנונה

"אי השימוש במרפסת אינו פותר את המחזיקים בה מתשלום ארנונה, כל עוד המרפסת היא חלק מיחידת הבניין"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה עתירה נגד עיריית תל-אביב להצהיר כי אין לחייב בתשלום ארנונה שטחי מרפסות פתוחות ובלתי מקורות שאינן בשימוש כלל.

השופט ניסים ישעיה קבע בפסק הדין, כי לעובדה שבמרפסת לא נעשה כל שימוש אין כל רלוונטיות ואי השימוש אינו פותר את המחזיקים בה מתשלום ארנונה, כל עוד המרפסת היא חלק מיחידת הבניין.

העותרים - עו"ד שמואל כהן, בעליו של משרד בעיר, וחברת טנדם סי יועצות, השוכרת את המשרד - עתרו כנגד חיובם בארנונה בגין שטח של מרפסת בלתי מקורה הצמודה למשרד עצמו, מעבר לחיוב בגין שטח המשרד. השופט ישעיה קבע כי מהוראות התקנה של צו הארנונה הרלוונטי עולה כי כל השטחים המשמשים כמרפסת הם ברי חיוב בארנונה.

בהתייחסו לטענת העותרים, לפיה רשויות אחרות דוגמת ירושלים, חולון, הרצליה ובת-ים פוטרות את שטחי המרפסות הפתוחות מתשלום ארנונה, ציין השופט כי עירית תל אביב רשאית משיקוליה היא לחייב בארנונה שטחי מרפסות, גם אם רשויות אחרות נוהגות אחרת. לדעתו, העובדה שרשויות אחרות אינן מחייבות בתשלום ארנונה, אין בה כדי להציג את החלטת עיריית תל אביב כבלתי סבירה באופן קיצוני. העתירה נדחתה והעותרים חוייבו בתשלום הוצאות בסך 20 אלף שקל. (עת"מ 2810/05).