אורן זריף: לא אתבע את אודטה אם היא תחזור בתשובה

זריף, הטוען לכוחות על-טבעיים המרפאים חולים, שוקל להגיש נגד אודטה תביעה אזרחית בגין לשון הרע, בטענה כי רמזה שהוא שרלטן

מזה שנים מוכר אורן זריף כמי שטוען לכוחות על-טבעיים, באמצעותם הוא מסוגל להביא מזור לנכים וחולים. באחרונה התקרב לדת, אך לעיתים נדמה שהמציאות עולה על כל דמיון. זריף מציע לאודטה שוורץ לחזור בתשובה, ובתמורה יוותר על תביעתו לפיצוי.

באחת מתוכניות הבוקר של אודטה בערוץ 10, שודר סרטון בו נראה זריף "מטפל" במספר אנשים במקביל. עיניהם של המטופלים היו קשורות ברטייה שחורה, והוא נראה עובר ממטופל למטופל וטופח לכל אחד מהם משני צידי ראשו, תוך ניעור הראש.

לפני שידור הסרטון, התבטאה אודטה באופן כללי על "המודעות האלה שמבטיחות ריפוי של מחלה", ואמרה: "החוצפנים האלה מבטיחים הכל... הם שרלטנים". לאחר השידור הוסיפה: "תסתכל בעיניים, אני קוראת שפת גוף של אנשים, הוא לא מאמין במה שהוא אומר".

זריף הגיש נגד אודטה קובלנה פלילית פרטית, בגין לשון הרע, ובית משפט השלום בת"א ביטל אותה על הסף, בנימוק שמדובר בהבעת דעה אישית של אודטה, וכי דבריה לא נאמרו במטרה לפגוע דווקא בזריף. ערעורו של זריף למחוזי נדחה, בנימוק ש"גם בהנחה שיש בדברי אודטה משום לשון הרע - צדק בימ"ש קמא כשקבע, שאין בהם כוונה לפגוע". בית המשפט ציין, שדבריה של אודטה נבעו מחוסר אמונתה במרפאים למיניהם.

פרקליטו של זריף, עו"ד רוני הראלי, שיגר לאודטה מכתב, בו נאמר שהוא שוקל לערער על פסק הדין ולהגיש נגדה תביעה אזרחית בגין לשון הרע. "בהתייעצות עם אדמו"ר לו מקורב זריף", נאמר, "זריף יהיה מוכן לוותר על תביעתו נגד אודטה שוורץ, אם זו תהיה מוכנה ללכת בדרך הישר, ולכסות שיערה בכיסוי ראש כבת ישראל כשרה".

לדעת זריף, מוסיף עו"ד הראלי, "גברת שוורץ עשויה לשמש דוגמא ומופת לרבות אחרות". פרקליטה של אודטה, עו"ד גדעון פישר, דחה על הסף את הדרישה "הנחזית להיות איום על אודטה".

לדבריו, "לאחר שנחל הפסדים בשתי ערכאות משפטיות, בחר הפעם זריף לנקוט בשיטה מקורית להטריד את אודטה, בכלים הנחזים להיות משפטיים".