סיטיקון של גזית-גלוב רוכשת מרכז קניות בהלסינקי ב-80.1 מיליון אירו; תשואה של 5.8% לפני הרחבה מתוכננת

בשנה החולפת ביקרו במרכז הקניות 7 מיליון מבקרים ומחזור המכירות הכולל הגיע ל-65 מיליון אירו

חברת הנדל"ן גזית גלוב , הודיעה ביום שישי האחרון, כי החברה-הבת הפינית, סיטיקון, רכשה את מרכז הקניות קולומבוס, הממוקם בווסא'ארי בהלסינקי, תמורת 80.1 מיליון אירו. החתימה הסופית על ההסכם אמורה להתקיים ביולי הקרוב.

על-פי החברה, התשואה השנתית תהיה 5.8%. החברה מסרה, כי במהלך התקופה הקרובה יעבור מרכז הקניות שיפוצים במהלכם יורחב ב-7,500 מ"ר נוספים, כך שבסופו של דבר סך הנכסים המושכרים יגיעו להיקף של 20 אלף מ"ר, והתשואה תגדל.

המרכז המסחרי מאוכלס ב-60 שוכרים וחברות הקימעונאות, אס מרקט וסיטי מרקט הינן השוכרות המרכזיות בו. בשנה החולפת ביקרו בקניון 7 מיליון מבקרים ומחזור המכירות הכולל הגיע ל-65 מיליון אירו.

קולומבוס הוא מרכז הקניות היחיד באזור. בעתיד הקרוב צפוי האזור להתפתח בצורה משמעותית והאוכלוסייה בו תתרחב ב-5,000 תושבים ל-35 אלף תושבים.

"רכישה זאת תחזק עוד יותר את מעמדה של סיטיקון כמובילת שוק בעסקי מרכזי הקניות בפינלנד. המיקום של הקניון מצויין, בסמוך לתחנת רכבת תחתית ובאזור הנתון בפיתוח מואץ," אמר מנכ"ל סיטיקון, פטרי אולקינורה.

מצבת נכסיה של סיטיקון בסוף 2005 היתה 148 מבנים בעיקר בפינלנד ובסקנדינביה, בשטח כולל של 596 אלף מ"ר בשווי כולל של 983 מיליון אירו. מחזור מכירותיה במהלך השנה החולפת הסתכם ב-92.2 מיליון אירו הרווח הנקי היה 59.2 מיליון אירו.