כלל פיננסים על פעילות אפריקה ישראל באמריקה: "אל תמהרו להספיד את ארה"ב"

הותירו דירוגם למניה על "תשואת שוק" ואת מחיר היעד על 265 שקל * מצביעים על חששות מעודף היצע במיאמי * בסקירה אין התייחסות לנושא הנפקות חברות הבת

יובל בן זאב, אנלינסט בית ההשקעות כלל פיננסים פירסם היום (א') סקירה מעודכנת למניית אפריקה ישראל . בסקירתו הותיר בן זאב את המלצתו למניה על "תשואת שוק" ואת מחיר היעד למניה על 265 שקל, הגבוה בכ-16% ממחיר הפתיחה למניה היום.

בסקירתו לא מתייחס אנליסט כלל להתפתחויות סביב נושא הנפקות החברות מקבוצת אפריקה, זו שנדחתה בלונדון (אפי אירופה) וזו שמתוכננת בארץ (אפריקה מגורים), ומתרכז בנכסי החברה בארה"ב על רקע מצב שוק הנדל"ן במדינה ועל רקע מה שמסתמן כפירוק שיתוף הפעולה עם שעיה בוימלגרין.

הכותרת אותה מעניק בן זאב לסקירת הנכסים בארה"ב היא: "אל תמהרו להספיד את ארה"ב". הוא מפרט כי בניו-יורק בה מרוכזת עיקר השקעתה של אפריקה בארה"ב, מתקדמים הפרוייקטים בקצב מהיר הן מבחינת הביצוע ובהן מבחינת המכירות. לפרוייקטים באזור זה צופים בכלל פיננסים כי ירשמו רווחים גבוהים שיבואו לידי ביטוי בכבר ברבעונים הקרובים.

לגבי פרוייקט לאס ואגס שמושך את מרכז תשומת בעסקי אפריקה בארה"ב, טוען בן זאב כי בפרוייקט קיים סיכוי להצפת ערך משמעותית והוא על סף התקדמות בחודשים הקרובים. עקב אכילס בפעילות בארה"ב נמצא במיאמי על רקע עודף ההיצע והסיכון הגדל בפרוייקט זה.

במעבר קצר לאזור אחר, לרוסיה, עולה השאלה האם על רקע הירידות האחרונות בשווקים המתעוררים בחודש האחרון תידחה הנפקת הפעילות באזור. הדחייה, אם וכאשר תתרחש, עשוייה לעכב את הצפת הערך של פעילות החברה באזור זה. נזכיר כי הצפי להצפת הערך ברוסיה היווה את המנוע העיקרי מאחורי עליית מחיר מניית אפריקה מאז פירסום הדו"חות הכספיים שסיכמו את שנת 2005.

את סקירתו חותם בן זאב בנימה אופטימית, על אף ההבדלים בתת השווקים בארה"ב. הוא טוען כי החברה ממשיכה לייצר ערך מעבר לפרוייקטים הקיימים. אך הוא מוסיף בנוסף כי עדיין לא ידוע כיצד תשפיע סיום השותפות (המסתמנת) בין הקבוצה לבוימלגרין, לאחר שלזו היתה תרומה משמעותית לאפריקה.