ביהמ"ש: סיווג נכס לחיוב בארנונה - לפי השימוש בו ולא לפי זהות בעליו

קיבל את ערעורה של כלל ביטוח על החלטת עיריית ת"א לחייב מחסן המוחזק על-ידה עפ"י סיווג של חברת ביטוח ולא עפ"י סיווג של מחסן

בית המשפט המחוזי בת"א דחה את פרשנות ועדת הערר שליד עיריית ת"א, לפיה סיווג נכס לצורך חיוב בארנונה אמור להיעשות על-פי זהות המחזיק בנכס. לדעת בית המשפט, על הסיווג להיעשות על פי המבחן הארגוני והפונקציונאלי, דהיינו השימוש בנכס.

השופטת שרה דותן החליטה לקבל את ערעורה של חברת הביטוח כלל על החלטת ועדת הערר לחייב מחסן טפסים וארכיון המוחזק על-ידה, על-פי סיווג של חברת ביטוח ולא על-פי סיווג של מחסן.

השופטת דותן ציינה כי ועדת הערר אימצה גישה טכנית צרה, לפיה סיווג הנכס אמור להיעשות על-פי זהות המחזיק, דהיינו, חברת ביטוח. לדבריה, הנכס משמש כארכיב תיקייה, ולכן יש לדחות את הגישה המוצעת על ידי ועדת הערר, לפיה עצם העובדה שהמחזיקה בנכס היא חברת ביטוח, מונעת בחינת השימוש בו לצורך סיווגו.

במקרה הנדון ציינה השופטת, לא נקבעו ממצאים בסוגייה אם קיים קשר ארגוני ופונקציונאלי בין הארכיב לבין היותה של כלל חברת ביטוח, והאם התיקים הנמצאים בארכיב משמשים את כלל בפעילותה השופטת. לפיכך, נקבע, יש להחזיר את הדיון לוועדת הערר כדי שתבחן את השימוש בנכס ותיתן החלטה חדשה תוך בחינה של הסיווג.