הנאמן בפשיטת הרגל של סמנכ"ל רייכרט לשעבר: מנשה כהן העלים מס באמצעות אשתו

מבקש לקבוע כי כל הפוליסות הרשומות ע"ש רעייתו של כהן נמנות על נכסי פושט הרגל: "רישום הפוליסות ע"ש רעייתו נעשה באופן פיקטיבי"

עו"ד יניב אינסל, הנאמן בפשיטת הרגל של מנשה כהן - לשעבר סמנכ"ל הכספים והחשב של החברה הציבורית רייכרט תעשיות שקרסה - מבקש מבית המשפט לקבוע כי כל הפוליסות הרשומות על שמה של רעייתו של כהן נמנות על נכסי פושט הרגל. הנאמן טוען כי רישום הפוליסות על שם רעייתו של כהן נעשה באופן פיקטיבי לצורך פיצול שכרו של כהן, ועל-ידי כך קיבלו כהן ורעייתו כספים, תוך העלמות מס.

רייכרט, שעסקה בייצור ובשיווק מוצרי בטון, קרסה לפני כ-11 שנה, תוך שהיא מותירה חובות לנושים בסך כ-125 מיליון שקל. למשקיעים בניירות ערך של החברה נגרמו נזקים כתוצאה מהסתמכות על תשקיף ודו"חות, שהתבררו בדיעבד ככוזבים. בדצמבר 2000 הוגש נגד כהן כתב אישום המייחס לו שורה של מעשי מרמה, זיוף והונאה חמורים. ההליכים בתיק מותלים לפי שעה בשל מצבו הבריאותי. כמו כן, כהן חויב באופן אישי ב-3 מיליון שקל, במסגרת תביעה ייצוגית של משקיעים נגד בעלי החברה ובעלי תפקידים בה. בפסק הדין נקבע, כי כהן ביצע מעשים שלא ייעשו ותרם תרומה מכרעת להתמוטטות החברה.

הנאמן טוען כעת, כי רעייתו של כהן שימשה הלכה למעשה צינור להעברת כספים מהחברה לכהן, תוך כדי העלמות מס. לדבריו, הרעייה הועסקה בחברה באופן פיקטיבי וקיבלה שכר, תנאים סוציאליים ואת פוליסות הביטוח, למרות שבפועל לא עבדה בחברה מעולם. הנאמן מבקש להורות לחברות הביטוח, כלל ומנורה, ולמבטחים לפדות את תמורת הפוליסות ולהעבירן ישירות לידיו.

הבקשה של הנאמן הועברה לתגובת רעייתו של כהן ומפרקי החברה. (פש"ר 1400/02).