בעלי רשת אמפיסל תובעים 124 מיליון ש' מבנק הפועלים

קבוצת נעימי, בעלת רשת אמפיסל, טוענת כי הבנק - במעשיו ובמחדליו - הביא באופן ישיר לקריסתה הכלכלית

קבוצת נעימי, בעלי רשת אמפיסל, הגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה בסך 124 מיליון שקל נגד בנק הפועלים . הקבוצה טוענת כי הבנק - במעשיו ובמחדליו - הביא באופן ישיר לקריסתה הכלכלית.

יעקב נעימי ואמיר נעימי, שהיו הדומיננטיים בקבוצה, מצויים בהליכי פשיטת רגל. קבוצת נעימי, שהתמקדה בפעילות של ייבוא ומכירת מכונות סריגה ותפירה, ניהלה בבנק פעילות עסקית בהיקף של מאות מיליוני שקלים ונחשבה לאחד הלקוחות הגדולים של הבנק.

לדברי הקבוצה, באמצעות עוה"ד יגאל ויינשטיין ומאיה אב-גנים, במועד הגשת התביעה הראשונה של הבנק כנגד הקבוצה בשנת 1991, מצויים היו חשבונותיה ביתרת זכות ולא כפי שטען הבנק, בתביעתו, כי היו מצויים ביתרת חובה בשיעור גבוה אל מול מערכת הביטחונות. זאת, לדברי הקבוצה

בהסתמך על חישובים של חברת שגיא חישובי ריבית, המתמחה בבדיקת חשבונות בנקים.

במקביל להגשת התביעה נקט הבנק בהליך של תפיסת נכסים ועיקולים. בתביעה נאמר, כי מאחר שניתן כיום להוכיח שההליכים ההרסניים שנקט הבנק כלפי הקבוצה ננקטו, כאשר לא היתה כלל יתרת חובה כלפי הבנק, אלא במצב בו הבנק הוא שחב היה כספים לקבוצה - אזי מדובר בתביעה להשבת יתרת הזכות שעמדה לטובת הקבוצה במועד הגשת תביעת הבנק נגדה בגובה של כ-95 מיליון שקלים. בנוסף תובעת הקבוצה השבה של מיליוני שקלים נוספים בגין מחדלים נוספים של הבנק.

על פי כתב התביעה, התובעים נקלעו לידי פת לחם תוך אובדן כל רכושם והרס חייהם. בהחלטה בפסק דין של השופט ורדי זיילר משנת 1995 - הנחשבת כמנחה וראשונית בנושא של התניית שירות בשירות - קבע השופט כי הבנק חטא בשורת מחדלים ומעשים כלפי התובעים, וביניהם התניית שירות בשירות בכל הנוגע לפתיחת תוכניות חיסכון, שהיו חלק מהביטחונות, בניגוד לאיסור שבדין ולחוק הבנקאות. טרם הוגש כתב הגנה.