משוכה נוספת בפני וונאג': ורייזון תובעת את חלוצת ה-VoIP בטענה כי הפרה פטנטים שלה

מאז הונפקה במאי איבדה המניה כ-43% מערכה * אנליסטים סבורים כי תתקשה להתמודד עם ענקיות הטלקום בעלות הכיסים העמוקים

תביעה נוספת נגד חברת שירותי הטלפון באמצעות האינטרנט, וונאג' (סימול: VG); לאחר תביעת בעלי מניות וונאג' בה נטען כי החברה נקטה אמצעים בלתי הולמים במטרה לשכנע משקיעים לקנות מניות עת הונפקה לראשונה לציבור, מצרפת ענקית הטלקום ורייזון תביעה משלה.

ורייזון תובעת את וונאג' כי הפרה, לכאורה, "לפחות" שבעה פטנטים שלה בתחום טכנולוגיית הטלפוניה באמצעות האינטרנט. בתביעה טוענת וריזון שהיא חברת הטלפון השניה בגודלה בארה"ב, לאחר AT&T .

נציין, כי וונאג' "שיווקה באגרסיביות" (כך בתביעת וריזון) את שירותיה תוך ניסיון למשוך לקוחות מורייזון, ואכן במהלך 15 החודשים האחרונים עברו 1.1 מיליון לקוחות וריזון להשתמש בשירותיה של וונאג'. בשוק מעריכים כי החברות יתפשרו לבסוף, אבל רק לאחר מאבק משפטי ממושך.

וונאג', אחת מחלוצות בתחומה, מתמודדת עם תחרות עזה וגוברת מצד חברות טלקום הגדולות ממנה באופן משמעותי, ובייחוד מכיוונן של חברות הכבלים דוגמת טיים וורנר וקומקסאט. בנוסף, חברות טלפוניה מסורתיות (דוגמת ורייזון) משקיעות סכומים נכבדים במטרה לפתח ולשווק שירותים להעברת קול על גבי רשת האינטרנט.

התחרות העזה מצד ענקיות כבלים וטלפוניה היא הסיבה, מעריכים אנליסטים, בגינה איבדה המניה כ-43% מערכה מאז הונפקה לראשונה לציבור במאי השנה. עוד הם מציינים כי וונאג' תתקשה להתמודד עם כיסיהן העמוקים של ענקיות הטלקום.