נתניהו: אחרי ההתכנסות - כל ישראל קסאמים

"נסיגה חד-צדדית לא תביא להכרה בינלאומית, הטרור לא ייפסק ונקבל דבר אחד - החמאס ינצח"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, תקף היום (ה') בחריפות את תוכנית ההתכנסות של אהוד אולמרט. נתניהו שנאם בקונגרס הציוני ה-35 בבנייני האומה, הזהיר, כי "לאחר נסיגות עתידיות ביהודה ושומרון - כל המדינה תהיה קסאם".

"ירי הקסאמים על שדרות הוא פשע בינלאומי", הדגיש נתניהו והוסיף, שעד-כה לא נעשה מספיק כדי למנוע את הירי. "מדיניות של נסיגה חד-צדדית לא תביא להכרה בינלאומית, הטרור לא ייפסק בעקבותיה, ומה שנקבל זה דבר אחד - החמאס ינצח", הוא ציין, "מנהיגי החמאס צריכים לדעת שבסופו של דבר התגובות שלנו יביאו לקץ השלטון שלהם".

נתניהו ציין עוד שבעת כהונתו כראש ממשלה, הוא פעל בנחרצות נגד ירי הקטיושות באותה העת לאצבע הגליל, דבר, שלדעתו, לא קורה כיום, בעת הירי ללא הפסקה של קסאמים לעבר שדרות והנגב המערבי: "כשהייתי ראש ממשלה לא היו קסאמים או טילים. היו קטיושות של החיזבאללה בצפון. פעם אחת כשהיה ירי מאסיבי של קטיושות על קרית שמונה, פעלתי ואמרתי מראש שאני לא מוכן לסבול שאזרחים יחיו תחת ירי מאסיבי של קטיושות. פעלנו נגד תשתיות בלבנון, כיבינו אורות בביירות ואמרנו - זו המנה הראשונה. הירי של הרקטות נפסק ולא חזר משך שנים".

בהתייחסו לאיום ממזרח, אמר נתניהו, כי "הבעיה האיראנית היא מעל הכל. העולם חייב להתאחד סביב הבעיה, אחרת יתעורר מאוחד מדי. אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו בכדי להסיר את האיום".

בתחילת דבריו התלבט נתניהו האם לשאת את דבריו באנגלית או בעברית. בסופו של דבר דיבר באנגלית, אולם בסוף דבריו ביקש דני, צעיר מוונצואלה לשאול שאלה, אך פתח את דבריו באמירה עוקצנית משהו: "אנחנו בקונגרס הציוני ולכן אני מדבר בעברית". דני שאל את נתניהו - "האם כשהוא מתכוון לעצור את הקסאמים בכוח, הוא מתכוון להרג משפחות כמו זה שנעשה בשבוע שעבר בחוף עזה"?

נתניהו השיב, כי "לטרוריסטים יש טקטיקה מיוחדת. לא רק שהם יורים על אזרחים, הם גם מסתתרים מאחורי אזרחים. לצה"ל יש את היכולת הטכנית למחוק את כל עזה. לטרוריסטים, אם היתה אפשרות להשיג פצצה גדולה יותר, הם היו משתמשים בפצצה גדולה יותר".

נתניהו התלונן כיצד שילם מחיר פוליטי כבד על מדיניותו הכלכלית: "אנחנו לא צריכים לפתח תרבות של עוני. זו תרבות קשה לשינוי וכדי לשנות אותה צריך, בין היתר, מנהיגים שיקריבו את עצמם לשם כך ואני נותן את עצמי כדוגמה לקורבן שכזה".