מסתעפת פרשת גולן-דסאו: רשות ני"ע השעתה את המסחר במניה עד לקבלת הבהרות מהחברה

כמו כן ביקשה הרשות מהמשטרה ליידע אותה אם דסאו יבקש לצאת מהארץ * בשבוע שעבר הוציא דסאו 4.8 מ' ד' מקופת גולן ללא אישור הדירקטוריון

רשות ני"ע השעתה היום את המסחר במניית גולן , עד לקבלת הבהרות מהחברה לגבי הודעתה מיום חמישי האחרון, לפיה היהלומן עודד דסאו, בעל השליטה בחברה, משך 4.8 מיליון דולר מקופת החברה, ללא קבלת אישור הדירקטוריון לכך.

ביום חמישי דיווחה החברה כי דסאו משך את הסכום האמור מקופת החברה, לצורך תשלום עבור עסקה שהוצעה לחברה, אך טרם נידונה בדירקטוריון. עוד נמסר בהודעת החברה, כי הדירקטוריון ביקש מדסאו להשיב את הכספים לחברה.

דסאו מצידו התחייב לדאוג להשבת הכספים לחברה עד ל-5 ביולי, אלא אם כן תאושר העסקה עד אז.

בנוסף להשעיית המסחר במניית החברה, ביקשה רשות ני"ע ממשטרת הגבולות ליידעה, במידה ודסאו יבקש לצאת מהארץ במהלך הימים הקרובים. לא מדובר בבקשה להוצאת צו איסור יציאה מהארץ נגד דסאו, אלא בצו הכללה לידיעה, שיידע את הרשות במידה ודסאו אכן יבקש לצאת מהארץ.

גולן הייתה אמורה לרכוש 50% ממניותיה של חברת אמד, שבשליטת חברת דן תמורת 75 מיליון דולר, אלא שלאחר שהתברר כי דסאו לא מצליח לגייס משקיעים לעסקה הוא ניסה להכניס שותפים בנעליה של גולן. לפני כשבוע נחתמה העסקה הסופית שהתוצאה שלה היא שגולן מחוץ לעסקת אמד. מי שרכש את חלקה של גולן בעסקה הן החברות אוסיף וקרדן והמיליארדר האמריקני אלן קאסדן.