העליון קיבל חלקית את ערעורו של אביגדור מקסימוב על עונשו

על אביהם של אתי אלון ועופר מקסימוב נגזרו 6 שנות מאסר וקנס בסך מיליון שקל או שנת מאסר תמורתו * ביהמ"ש ביטל את שנת המאסר שהוטלה עליו באם לא ישלם את הקנס

בית המשפט העליון קיבל היום (ב') חלקית את ערעורו של אביגדור מקסימוב, אביהם של אתי אלון ועופר מקסימוב, על העונש שנגזר עליו בשל מעורבותו בפרשת המעילה הבנק למסחר. בית המשפט ביטל את שנת המאסר שהוטלה על מקסימוב באם לא ישלם את הקנס שהוטל עליו. על מקסימוב נגזרו 6 שנות מאסר וקנס בסך מיליון שקלים או שנת מאסר תמורתו.

בא כוחו של מקסימוב, עו"ד אביגדור פלדמן, טען כי למקסימוב אין כסף לשלם, וכי בשל כך ייאלץ לשהות בכלא שנה נוספת. השופטים קיבלו את עמדתו וביטלו את ההתניה של שנת מאסר, אך לא פטרו את מקסימוב מתשלום הקנס. הם קבעו כי יהיה עליו לשלם את הקנס בהתאם למצבו הכלכלי.

בפרשת המעילה נגנבו במשך כ-5 שנים כ-254 מיליון שקלים. בית המשפט המחוזי קבע כי מקסימוב ושני ילדיו זייפו צ'קים בנקאיים לפקודת לקוחות של הבנק ללא ידיעתם וללא הסכמתם והרשיע את מקסימוב בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות וזיוף.

מקסימוב האב והמדינה עירערו לעליון על גזר הדין. במהלך הדיון חזרה בה המדינה מערעורה, ואילו עו"ד פלדמן ביקש לדון רק בעניין הקנס שהוטל עליו.

מקסימוב, שמצבו הגופני אינו טוב, צפוי להופיע מחר בפני ועדת השחרורים, לאחר שכבר ריצה שני שלישים מתקופת מאסרו. (ע.פ. 7353/03).