22 חודשי מאסר לעובד במשרד חקירות בפרשת הסוס הטרויאני

ניב חי, עובד זוטר במשרד מודיעין אזרחי, הורשע במסגרת הסדר טיעון בקבלת דבר במירמה, חדירה לחומר מחשב, האזנת סתר ופגיעה בפרטיות

גזר דין ראשון במעגל החוקרים הפרטיים בפרשת הסוס הטרויאני. היום (ב') גזר בית המשפט המחוזי בת"א עונש של 22 חודשי מאסר בפועל (בניכוי ימי מעצרו בין החודשים מאי-ספטמבר 2005) על ניב חי (33) מרמת-גן, 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל. חי יוצג בבית המשפט על ידי עו"ד שמואל צאנג.

חי, עובד זוטר במשרד החקירות מודיעין אזרחי, אחד משלושת משרדי החקירות המעורבים בפרשה, הורשע על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, חדירה לחומר מחשב, האזנת סתר ופגיעה בפרטיות.

על-פי גזר הדין, חי נטל חלק במסכת רחבה של ריגול עסקי שהתבצע בדרך מתוחכמת של חדירה למחשבים של אנשים, גופים ומוסדות ושאיבת מידע זה בלי ידיעתם של אותם קורבנות, כולל העברתו לאחר מכן למודיעין אזרחי ומשם גם לאחרים.

תפקידו של חי במסגרת זו היה מצומצם יחסית והתמצה בכך שעמד בקשר עם רות האפרתי, מי שנמנתה עם מפתחי תוכנת הסוס הטרויאני. זאת, על מנת למסור לה את פרטי הקורבנות המיועדים לחדירה למחשביהם. לאחר מכן וידא כי מחשב הקורבן הנגוע באמצעות תוכנת הריגול משדר את החומרים לשרת המיועד, ולבסוף הוא סינן והוריד חומרים מאותם מחשבים למחשביו. (ת.פ. 40205/05).