רשות ני"ע פתחה בחקירה בפרשת דסאו וחברת גולן מלאכת מחשבת

אמש הודיע מנכ"ל גולן על התפטרותו בשל חילוקי דעות מהותיים עם דסאו * במקביל, אורן מן, שבדק בימים האחרונים את האפשרות לרכוש 50% מאחזקתו של דסאו בגולן, נסוג מהעסקה

פרשת עודד דסאו וחברת גולן מלאכת מחשבת הציבורית המשיכה להסתעף ביממה האחרונה, לאחר שבסוף השבוע נטל דסאו מקופתה של גולן כ-4.8 מיליון דולר מבלי ליידע את דירקטוריון החברה. ל"גלובס" נודע כי ההתפתחות המרכזית שחלה בפרשה, היא פתיחת חקירה רשמית כנגד דסאו ברשות ני"ע, כשהאחרון כבר נחקר במשרדי הרשות במהלך היום (ב').

מלבד חקירתו של דסאו, אתמול (א') בערב הודיע מנכ"ל גולן, גיל פרס, על התפטרות, בשל חילוקי דעות מהותיים עם דסאו לגבי התנהלותו האחרונה. בנוסף, במהלך היום (ב') התברר גם כי אורן מן נסוג מהאפשרות לקנות 50% מאחזקתו של דסאו בגולן, לאחר שבחן את הנושא לאורך הימים האחרונים. נסיגתו של מן מהעסקה, מוסברת ככל הנראה בהסתבכות האחרונה של דסאו עם רשות ני"ע.

השתלשלות האירועים בחברת גולן במהלך ארבעת הימים האחרונים, היתה עמוסה למדי וכללה שפע של התפתחויות חריגות שהחלו כאמור עם הדיווח התמוה ששיגרה החברה לבורסה ביום חמישי, על פיו משך דסאו מקופת החברה, ללא רשות ולא קבלת ההיתרים המקובלים בחברה ציבורית, סכום של 4.8 מיליון דולר.

ביום שישי פורסמה תוספת להודעה הסתומה, לפיה הסכום נלקח מקופת החברה הציבורית לצורך רכישת 50% ממניות חברת אבן וסיד שיש שבשליטת שיכון ובינוי, באמצעות איש העסקים יצחק קלפר. כן נמסר, כי במידה שהעסקה לא תאושר על ידי דירקטוריון גולן, מתחייב דסאו להחזיר את הסכום בתחילת יולי. בשיחה עם "גלובס" הדגיש דסאו, כי מדובר ב'עסקה מדהימה' וכי פעל בתום לב.

הפרט המפתיע הוא שבשיכון ובינוי כלל לא מודעים למשא ומתן שמתנהל, כביכול, בינה לבין דסאו על רכישת אבן וסיד שיש. החברה מסרה אתמול ל"גלובס" כי לא מתנהל כל מו"מ עם דסאו או בא כוחו. בנוסף, נודע ל"גלובס" כי בימים אלו מתנהל מו"מ לגבי מכירת אבן וסיד שיש לאיש העסקים יחיאל ברוך, המחזיק ביתרת ה-50% ממניותיה, וזאת בתמורה ל-1 מיליון שקל.

על רקע ההתפתחויות האחרונות, החליטה הבורסה אתמול להפסיק את המסחר במניית גולן עד להתבהרות הפרשה, ורשות ני"ע פנתה אתמול למשטרת הגבולות על מנת לפקח על תנועותיו במידה ויחליט לברוח מן הארץ, והחליטה לבסוף לפתוח בחקריה נגד דסאו.

על רקע האירועים, היום (ב') היתה אמורה הייתה להתקיים ישיבת הדירקטוריון הגורלית שבה יוכרע גורל העסקה המדוברת, במסגרת אמורה גולן לרכוש כביכול כ-50% מחברת אבן סיד ושיש. למרות פניות "גלובס", לא ניתן היה לקבל את תגובתו של גיל פרס, וכן את תגובתו של אורן מן.