זליכה חוקר חשד כי "מודיעין אזרחי" פוגעת בזכויות עובדיה במשרדי הממשלה

סמנכ"ל האבטחה בחברה: "מפעם לפעם עולות תלונות מוצדקות מהשטח" * ח"כ יחימוביץ': מצפה מזליכה לנקוט בשורה של צעדים כנגד החברה לרבות סיום ההתקשרות עימה

החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, חוקר חשדות על פיהם חברת "מודיעין אזרחי", המעסיקה עובדים במשרדי הממשלה, פוגעת בזכויות העובדים בניגוד למכרז. זליכה בדק תלושי שכר של עובדי אבטחה ומצא שבמקרים מסוימים לא שולמו להם שעות נוספות, דמי נסיעות והבראה ולא הופרשו כספים לפנסיה.

בראיון ל"גלובס", הודה סמנכ"ל האבטחה במודיעין אזרחי, יחיאל לוי, בחלק מהמקרים: "מפעם לפעם עולות תלונות מוצדקות מהשטח, משום שיש לנו הרבה עובדים. בחלק גדול מהמקרים מתברר שלתלונות אין שחר. אנו עושים ככל יכולתנו למזער את התקלות בנושא התנאים הסוציאליים". לוי טוען שנפגש בשבוע שעבר עם סגנו של זליכה בעניין תנאי ההעסקה במשרדי הממשלה, כחלק ממעקב שוטף ושיתוף פעולה בין הצדדים.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' לא מקבלת את ה"תקלות" בהן מודים ב"מודיעין אזרחי". במכתב ששלחה הבוקר לזליכה, היא קוראת למצות עם החברה את הדין ולחלט באופן מיידי את הערבויות שנתנה החברה במסגרת זכייתה במכרז האבטחה. "על אחת כמה וכמה נחוצה פעולה נחרצת כאשר המדינה מעסיקה בעצמה עובדים מנוצלים ועשוקים, גם אם באמצע יש מתווך הקרוי קבלן, חברת כוח אדם או חברת שמירה", כותבת יחימוביץ'.

בנוסף טוענת יחימוביץ' כי הגיעו אליה תלונות נוספות מלבד אלו שבודק זליכה והיא מצפה ממנו לנקוט בשורה של צעדים כנגד החברה לרבות סיום ההתקשרות עימה, "למען יראו וייראו", כדבריה.

שמה של "מודיעין אזרחי" עלה לאחרונה בפרשת הסוס הטרויאני, לאחר שמנכ"ל החברה קפץ מהקומה השנייה של בניין מרחב ירקון במשטרה, בחשד למעורבות החברה בפרשה.

מודיעין אזרחי עוסקת בשירותי מידע, אבטחה וחקירות ועובדיה מועסקים במספר רב של מוסדות ציבור וממשלה.