מולטו מריו / כלי-מטבח של מריו בטאלי, האיש והתעשייה

סיפור האהבה של מריו בטאלי עם אוכל החל בילדותו, כך הוא אוהב לספר, בקטיף אוכמניות בסיאטל, ארצות-הברית, שם עזר לסבתו האיטלקייה להפוך את הפרי הטרי לריבות ולעוגות. הרבה אוכמניות גדלו מאז בארצות-הברית, ובטאלי הספיק הרבה. הוא נסע לספרד והתאהב בעולמה הקולינרי, למד ב"קורדון בלו", התמחה אצל שפים באנגליה ובצפון איטליה, שב למולדתו, הקים בניו-יורק מסעדות ספרדיות ואיטלקיות - בהן "Baboo" היוקרתית, הנחשבת לאחת מהטובות בעולם, חיבר ספרי בישול שהפכו לרבי-מכר, והתפרסם במיוחד בזכות תוכניות הבישול שלו בטלוויזיה, "מולטו מאריו" ו"צ'או אמריקה".

כיאה לתעשיין מצליח, החליט בטאלי לעשות כסף גם מהענקת שמו ורעיונותיו לליין חדש של כלי-מטבח. פירות שיתוף-הפעולה שלו עם חברת Copco האמריקנית - המעצבת ומייצרת מאז 1960 קנקני-תה מיוחדים וכלי-מטבח מברזל יצוק בציפוי אמאיל - עושים עכשיו עלייה לארץ הקודש, בתקווה שגם אנחנו נתרום לשימון גלגלי התעשייה הנקראת מריו בטאלי.

האמת? כדאי. המוצרים בסדרה איכותיים, מתאימים להכנת מגוון מנות מהמטבח האיטלקי, וניחנים ברמת גימור גבוהה ובעיצוב מקסים, איטלקי כמובן, בגוני כתום, חום וירוק. לא נמליץ הפעם על גאדג'ט אחד, אלא על הסדרה כולה, הכוללת סיר בסיסי, תבנית עמוקה ללזניה, כלי הכנה והגשה מקרמיקה, קרש-חיתוך, כף-הגשה לפסטה, מרית מיוחדת ללזניה, גלגל-חיתוך לפיצה, סכין מיוחדת לירקות, ועוד, וגולת-הכותרת של הסדרה: גריל מלחציים, המאפשר להכין צלעות, סטייקים ואפילו לצלות עופיון שלם, אך בוודאי תשתמשו בו בעיקר להכנת מגוון של פניני, אותו סנדוויץ' איטלקי משולש שיכול להיות יופי של ארוחה קלילה וטעימה בלילות הקיץ החמים.

מרית סיליקון ללזניה: 49.9 שקל. לקקן סיליקון: 44.9 שקל. גריל מלחציים לפניני: 499 שקל.

להשיג רק בסניפי "SPICES כלים וטעמים" - קהילת סלוניקי 11 הדר-יוסף, תל-אביב, ובמתחם ביל"ו סנטר