עו"ד הוגו שלמן, לשעבר תובע ברשות המיסים, הורשע בלקיחת שוחד וגניבה

עפ"י הסדר הטיעון, התביעה תבקש לגזור על שלמן שלוש שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס, וההגנה תהיה חופשייה בטיעוניה

עו"ד הוגו שלמן (46), ששימש כתובע במדור תביעות תל-אביב והמרכז מטעם רשות המיסים, הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של לקיחת שוחד, גניבה בידי עובד ציבור, הפרת אמונים והדחה בחקירה. על-פי ההסדר, התביעה תבקש לגזור על שלמן שלוש שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס, וההגנה תהיה חופשייה בטיעוניה.

בכתב האישום נאמר, כי שלמן ניהל במסגרת תפקידו תיקי נישומים בעבירות מס מסוג עוון, שהועברו אליו לאחר חקירתם בידי פקיד שומה חקירות ת"א והמרכז. בסמכותו היה להגיש כתב אישום או לגנוז את התיק.

שלמן הורשע בלקיחת שוחד בסך 15,000 שקל בתמורה לסגירת תיק נגד רפאל פינקלשטיין, מנהלה ובעליה של חברת קפואים למהדרין, שהורשע באי ניכוי מס ממשכורת עובדיו. לאחר שהסתבר לפינקלשטיין כי אין המדובר בתשלום כופר אלא בדרישת שוחד, הוא פנה למשטרה.

כמו כן, הורשע שלמן שלקח לכיסו הפרטי כ-30 אלף שקל ממיכאל בר, מנהלה ובעליה של חברת הבנייה מיאל בר, שהורשע באי העברת ניכויי מס ממשכורות עובדיו. זאת, למרות שאמר לבר כי הכסף יועבר לרשות המיסים. לאחר מכן, ביקש שלמן מבית המשפט לגזור על בר מאסר על תנאי וקנס ולא מאסר בפועל, ובית המשפט אכן קיבל את הבקשה. (ת"פ 40052/06).