ח"כים לשעבר לבג"ץ: להורות לכנסת לשלם את הפנסיה שלנו מהרשויות המקומיות

טוענים כי יש להמשיך ולשלם להם את הפנסיה החודשית גם בעבור התקופה שכיהנו כראשי רשויות מקומיות, בטרם נבחרו לחברי כנסת

שני חברי כנסת לשעבר ושלוש אלמנות של ח"כים לשעבר עתרו לבג"ץ בדרישה להורות לכנסת להמשיך ולשלם להם את הפנסיה החודשית, גם בעבור התקופה שהח"כים כיהנו כראשי רשויות מקומיות, בטרם נבחרו לכנסת.

העותרים הם יהודה מאיר אברמוביץ', שהיה ח"כ 10 שנים וסגן ראש עיריית ת"א; בני שליטא, שהיה ח"כ 7 שנים וראש מועצת מנחמיה; חנה נחמיאס, אלמנתו של אהרן נחמיאס, שהיה ח"כ 7 שנים וראש עיריית צפת; גליה גולדברג, אלמנתו של יוסי גולדברג, שהיה ח"כ 4 שנים וראש מועצת מטולה; וסוזן עמור, אלמנתו של שאול עמור, שהיה ח"כ 11 שנים וראש עיריית מגדל העמק.

באמצעות עו"ד יוסי כץ ממשרד ד"ר ליפא מאיר ושות', הם טוענים כי במשך שנים הם קיבלו את הפנסיה החודשית מגורם אחד - הכנסת, שהתחשבנה עם הרשויות המקומיות בהן עבדו קודם. ואולם, עקב קשיים כלכליים של חלק מהרשויות, הן לא העבירו לכנסת את תשלומי הפנסיה במועד.

למרות שלכנסת נגרם הפסד כספי, כך נטען, "מעולם לא הופסק תשלום הפנסיה על ידה, למרות שמספר שנים משגרת הכנסת, בהתאם לנסיבות, התראות ואיומים על הפסקת התשלום".

לפני כמה חודשים, הודיעה להם הכנסת שהחל מראשית מהשבוע הבא היא תפסיק לשלם להם את הגימלה המגיעה להם מהרשויות. העותרים טוענים, כי הכנסת היתה יכולה ליזום במשך השנים פתרון ממשי לבעיית עיכוב הכספים, ואף לעקל את כספי הרשויות הסוררות מאוצר השלטון המקומי, או לנקוט בהליכי גבייה או סנקציות אחרות.

בעתירה נטען, כי ההסדר בין הכנסת לרשויות המקומיות הוא הסדר הסכמי מחייב, שיצר זכות מוקנית שאין לבטלה או להפר אותה במהלך חד-צדדי, כפי שהכנסת מתכוונת לעשות. (בג"ץ 5426/06).