הפרקליטות: עו"ד קלגסבלד שדרס אם ובנה יואשם בגרימת מוות ברשלנות ולא בהריגה

קלגסבלד, מבכירי הפרקליטים, יועמד לדין בגין גרימת מותם ברשלנות של יבגניה וארתור וקסלר ז"ל בתאונת דרכים לפני כחודשיים וחצי

עו"ד ד"ר דורי קלגסבלד, מבכירי הפרקליטים, יועמד לדין בגין גרימת מותם ברשלנות של יבגניה וארתור וקסלר ז"ל, בתאונת דרכים לפני כחודשיים וחצי. כך הודיעו היום נציגי הפרקליטות הפלילית במחוז ת"א, לפרקליטו של קלגסבלד, עו"ד שמעון מזרחי.

בכך, קיבלה הפרקליטות את המלצת המשטרה, לפיה אין מקום להאשימו בעבירה החמורה יותר של הריגה. הודעה על כך נמסרה גם לפרקליטה של משפחת וקסלר.

בפרקליטות מסבירים את ההחלטה בכך, שלדעתם הראיות בתיק לא יספיקו כדי להוכיח מעבר לספק סביר, את היסוד הנפשי הנדרש בעבירת הריגה, שהוא נטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאה הקטלנית, מתוך תקווה להצליח למונעה. זאת, בעוד שבגרימת מוות ברשלנות נדרש רק אי-מודעות לאפשרות גרימת תוצאות המעשה, כאשר אדם מן היישוב יכול היה בנסיבות העניין להיות מודע להן.

כתב האישום נגד קלגסבלד יוגש ביום חמישי הקרוב לבית המשפט לתעבורה בת"א, וקלגסבלד יהיה חשוף לעונש של עד 3 שנות מאסר. אם היה מואשם בהריגה, אגב, היה כתב האישום מתנהל בבית המשפט המחוזי, והוא היה נחשף לעונש של 20 שנות מאסר. ביום רביעי צפוי עו"ד מזרחי להיפגש עם נציגי הפרקליטות, במטרה "לבוא עימם בדברים". ייתכן שינסה לבחון אפשרות של הסדר טיעון, כדי למנוע את ניהול המשפט. במשרד המשפטים מדגישים, כי אין מדובר בהליך של שימוע.

כזכור, בתאונת הדרכים שאירעה ב-11 באפריל, נפגעו שישה בני אדם בסך הכל. סמוך לשעה 15:30 פגע ג'יפ פולקסווגן, בו נהג קלגסבלד, ברכבים שעמדו בצומת ברמזור אדום. ככל הנראה, הגיע הג'יפ לצומת במהירות מופרזת, מבלי שהבחין שהמכוניות שלפניו עצרו. הג'יפ התנגש באחת המכוניות, הועף באוויר ונחת על המכונית בה שהו וקסלר ובנה.

האם בת ה-23 ובנה בן ה-6, תושבי שכונת פרדס כץ בבני ברק, נהרגו במקום. קלגסבלד נחבל קלות בראשו ופונה לבית החולים איכילוב, שם טען כי "אינו זוכר דבר". רישיונו נשלל עד תום ההליכים ונערכה לו בדיקת אלכוהול, לאחר שעדי ראייה מסרו למשטרה שראו את קלגסבלד אוכל במסעדת "טורקיז" בת"א ושותה יין.

פרקליטו לשעבר של ראש הממשלה שרון טען, כי שתה רק כוסית יין אחת. דגימות דם שנבדקות במכון הטוקסולוגי בבית החולים תל השומר הראו, שאחוז האלכוהול בדמו היה נמוך מהמקסימום הקבוע בחוק.