חבס מכר חלקו בקניון ערים בכפר-סבא; השאיר בבעלותו את 'כיכר העיר'

הרוכש, נתן חץ, ישלם 25 מיליון דולר תמורת יתרת הבעלות (46.7%) בקניון ערים

נתן חץ ממשיך להגדיל את פורטפוליו הנכסים שלו בישראל. ל"גלובס" נודע, כי חץ רכש בסוף השבוע מידי חברה פרטית, הנמצאת בבעלות משפחת חבס וחברה זרה בשם אקרופוליס, את יתרת הבעלות בקניון ערים (46.7%), תמורת 25 מיליון דולר. כפי שיפורט בהמשך, המדובר בעיסקה לרכישת חלק מהקניון (17 אלף מ"ר ברוטו) המבטאת שווי של 53 מיליון דולר.

קניון ערים, הנמצא ברחוב ויצמן במרכז העיר כפר סבא, היה עד כה בבעלות חבס (33.3%) אקרופוליס (13.3%) וחברת אילות שהיא חברת בת של אמות (53.3%). ככל הידוע, בין הצדדים נתגלעו חילוקי דעות עסקיים הנוגעים לדרך ניהול הקניון ועל מנת למנוע את ניגודי העניינים שנוצרו, החליטו לאחד את הזכויות בקניון לכדי בעלות אחת. היות ולאמות החלק היחסי הגדול בנכס, היא שזו שרכשה את הזכויות.

קניון ערים נחשב לאחד מהקניונים המובילים בישראל. הקניון מחולק למעשה לשני חלקים - האחד נקרא 'כיכר העיר' והינו בשטח של כ-10 אלף מ"ר. חלק זה נמצא בבעלותה המלאה של משפחת חבס, ושוויו נאמד גם הוא בכ-53 מיליון דולר. החלק השני וזה שנרכש ע"י חץ נקרא החלק הוותיק. המדובר בשטח ברוטו של 17 אלף מ"ר (12 אלף מ"ר נטו) הכולל 80 שוכרים שונים, ביניהם עוגנים רבים, דוגמת הקו-אופ הריבוע הכחול השוכר 1,000 מ"ר; ניו פארם; רשת מכוני הכושר GREAT-SHAPE, השוכרת 1,000 מ"ר בקומה השלישית של הקניון, בחוזה לעשר שנים.

חברת אמות מחזיקה בפורטפוליו הכולל 84 נכסי נדל"ן הפרוסים על פני 313 אלף מ"ר, בשיעור תפוסה ממוצע של 92%.