דלק נדל"ן ממשיכה להתרחב בקנדה: רוכשת בשותפות פאואר סנטר בעיר טרויס ריביירס

הנכס נרכש תמורת כ-190 מיליון שקל (46 מיליון דולר קנדי), וחלקה של דלק בלרון, חברה בת של דלק נדל"ן, בעסקה עומד על 45%

דלק נדל"ן , מקבוצת דלק , ממשיכה בהליך הרחבת השקעותיה בקנדה. חברה בת זרה של דלק בינלאומי, הזרוע הבינלאומית של דלק נדל"ן, הודיעה היום, כי חתמה יחד עם רוכשים נוספים על הסכם לרכישת פאואר סנטר בעיר טרויס ריביירס (Trois Rivieres) במחוז קוויבק. הנכס נרכש תמורת כ-190 מיליון שקל (46 מיליון דולר קנדי), וחלקה של דלק בלרון בעסקה עומד על 45%. כמו-כן, קיימת לחברה האופציה להגדלת אחזקותיה ל-51%.

העיר טרויס ריביירס, הממוקמת בין מונטריאול לקוויבק, משמשת כעיר נמל ואיזור תעשייתי. חלקה המערבי של העיר, בו ממוקם הנכס הנרכש, מורכב ברובו ממשפחות מבוססות, ועל פי הערכות דלק נדל"ן, היקף המכירות הקמעונאיות באזור גבוה מהממוצע באזור, והוא צפוי לגדול בשיעור של למעלה מ-25% במהלך חמש השנים הקרובות.

הנכס הנרכש הוא פאואר סנטר, המשתרע על שטח של כ-40,000 מ"ר ומרוכזים בו בתי אופנה, רשתות קמעונאיות, בתי קולנוע ותחנת דלק. השוכרת העיקרית בנכס היא ענקית הקמעונאות האמריקאית, וול מארט, החתומה על הסכם שכירות עד נובמבר 2023.

דמי השכירות השנתיים נטו שמניב הנכס יסתכמו בכ-16.8 מיליון שקל (4.2 מיליון דולר קנדי), המייצגים תשואה על ההשקעה בשיעור של כ-9%.

לצורך רכישת הנכס נלקחה הלוואת Non-Recourse בסך כולל של כ-152 מיליון שקל (37.9 מיליון דולר קנדי), המהווים כ-82% מעלות רכישת הנכס. ההלוואה הינה לטווח ארוך ונושאת ריבית קבועה.

הרכישה הנוכחית בקנדה מצטרפת למספר נכסים שמחזיקה דלק בלרון בקנדה, בהם 30 סניפים של רשת הדרגסטורים ז'אן קוטו, בניין Bell במונטריאול, בניין המושכר למס הכנסה הקנדי בטורונטו ו-2 בנייני מגורים במונטריאול.

רמי נאור, יועץ דלק בלרון בחו"ל ומרכז הפעילות בקנדה, אמר היום: "המרכז המסחרי ממוקם באזור אטרקטיבי ואיכותי, עם שוכר איכותי לטווח ארוך ועם פוטנציאל להרחבה שיביא לגידול בתשואה. בכוונתנו להמשיך ולהרחיב את השקעותינו בקנדה כחלק מאסטרטגיית החברה להשקיע בנכסים במדינות איכותיות לטווח ארוך".

מנכ"ל החברה איליק רוז'נסקי, הוסיף, כי "דלק נדל"ן תמשיך לפעול לאיתור הזדמנויות להרחבת ההשקעות על פי האסטרטגיה של החברה בסקנדינביה, גרמניה, שוויץ, אנגליה וקנדה".

בשבוע שעבר הודיעה דלק נדל"ן על מימוש נכס בשוודיה תמורת כ-600 מיליון שקל. הנכס נמכר בחלוף שנה וחצי ממועד רכישתו במחיר הגבוה בכ-94 מיליון שקל מעלות רכישתו לחברת סיטיקון הפינית, מקבוצת גזית גלוב.