אורי הרשקוביץ': הפאניקה סביב טבע מוגזמת - שנת 2006 מסתמנת כשנת שיא לחברה

אנליסט לידר ושות' חוזר על המלצת "קנייה" למניה * צופה תוספת רווח של 40-50 סנט למניה ב-2006 כתוצאה מהשקת הגרסאות הגנריות לזוקור ולזולופט

אורי הרשקוביץ, מבית ההשקעות לידר ושות', מצטרף היום לזרם ההמלצות החיוביות למניית טבע בשבוע האחרון, על רקע האישורים וימי הבלעדיות שהוענקו לטבע, לגרסאות הגנריות לתרופת הזוקור של מרק ותרופת הזולופט של פייזר .

הרשקוביץ' מציין, כי צריך לזכור שבתוך כל הערבוביה, בה הייתה מעורבת טבע מול החברות האתיות בשבוע האחרון, הלכה לאיבוד עובדה חשובה, והיא שבתוך חודש תבצע טבע את שתי ההשקות הגדולות ביותר, לא רק בהיסטוריה שלה אלא גם בהיסטוריה של התעשייה הגנרית.

נציין, כי המכירות של הזוקור במונחים שנתיים מגיעות לכ-4.6 מיליארד דולר ואילו של הזולופט מסתכמות ל-3 מיליארד דולר בשנה.

לפני כשבועיים פורסם בארה"ב על הסדר חריג בין מרק לחברות שירותי בריאות שונות במדינה, לפיו החברה תמכור את הגרסה האתית של הזוקור במחיר מוזל למנויי שירותי הבריאות. מדובר בצעד ראשון מסוגו בו נוקטת חברה אתית, על מנת לחסום את כניסתה של המתחרה הגנרית לשוק.

כפי שדווח בשבוע שעבר, פייזר מתכוונת להוציא גרסה גנרית לזולופט על מנת לא לאבד נתח שוק רב לטבע, כשהיא משתמשת בגנריקה באישור, הנפוצה בארה"ב בשנים האחרונות.

הרשקוביץ' אומר, כי ההשקות הללו צפויות לתרום לרווח הנקי של טבע כ-40-50 סנט למניה בשנת 2006, ולהפוך את השנה הנוכחית לשנת שיא עבור החברה. הרשקוביץ' מסייג ואומר, כי אכן תעשיית התרופות הגנרית בארה"ב נמצאת בשפל מחזורי של קרוב לעשור ברמת הרווחיות, אך צריך לזכור, כי גם ברמות שפל מצליחה טבע לייצר רווח מעל לשני דולר למניה.

לאור כל זאת, קובע הרשקוביץ' את מחיר היעד של טבע על 45 דולר עם המלצת "קנייה".