משרד הפנים מערער על ההחלטה לשחרר ממעצר כ-40 שוהים בלתי חוקיים מאפריקה

השוהים נעצרו לאחר שהסתננו לישראל בחודשים פברואר-מארס דרך גבול מצרים בציר פילדלפי, והוצאו כנגדם צווי הרחקה ומשמורת

משרד הפנים ערער לבית המשפט המחוזי בת"א על החלטת בית הדין לביקורת משמורת של שוהים שלא כדין לשחרר ממעצר קבוצה של כ-40 אזרחים ממדינות באפריקה, שנעצרו לאחר שהסתננו לישראל בחודשים פברואר-מארס דרך גבול מצרים (בציר פילדלפי) והוצאו כנגדם צווי הרחקה ומשמורת.

משרד הפנים מבקש עוד צו ביניים לעיכוב ביצוע החלטות בית הדין עד להכרעה בערעור. בערעור נאמר, כי המסתננים שוחררו בנימוק כי הוחזקו בעבר שלא כדין במעצר, ולמרות שבית הדין קבע שאין מחלוקת על כך כי הם שוהים באופן בלתי חוקי בישראל.

לדברי משרד הפנים, החלטת בית הדין המורה על שחרורם של המסתננים וזאת אף ללא כל תנאי, או ערובה, היא החלטה בלתי סבירה ויש מקום לבטלה. עוד נטען, כי בהחלטה יש משום התערבות ופגיעה בצווי הרחקה שהוצאו כדין כנגד המסתננים ובהחלטה הגורפת מקנה בית הדין חסינות ממעצר למשיבים, שכן אלה שוחררו ללא תנאים ולא ניתן יהיה לעצרם בשל שהייה בלתי חוקית ולהרחיקם מישראל.

עוד נטען בערעור, כי בית הדין למשמורת פעל ללא סמכות מאחר וסמכותו מצומצמת אך ורק לביקורת שיפוטית על החלטות הממונה על ביקורת הגבולות על אחזקה במשמורת ובית הדין אינו נדרש כלל לסוגיית צו ההרחקה ואין הדבר בסמכותו.