שוק המניות האמריקאי הוא השוק האטרקטיבי ביותר בעולם

כך עולה מעידכון מדד "אטרקטיבית השווקים" של גרין-בול הנעשה בשיתוף עם דיסקונט * אחריו באים השווקים של איטליה, הולנד, פינלנד, אשר ירדה מהמקום הראשון

שוק המניות האמריקאי הוא השוק האטרקטיבי ביותר בעולם. כך עולה מעידכון מדד "אטרקטיבית השווקים" של גרין-בול הנעשה בשיתוף עם דיסקונט. מהעידכון שנעשה על רקע התנודות האחרונות בשווקים הגלובליים עולה, כי שוק המניות האמריקאי עולה ארבעה שלבים. אחריו באים השווקים של איטליה, הולנד, פינלנד, אשר ירדה מהמקום הראשון. יפן ושבדיה יצאו מרשימת המדינות המומלצות של גרין-בול וההמלצה לגביהן היא "נייטרלי". להמלצה דומה זכו השווקים של טורקיה, אירלנד ודנמרק.

למרות החולשה האחרונה בשוק המניות האמריקאי, חולשה שנובעת בעיקר מחששות אינפלציה שגררו עד כה סדרה ארוכה של העלאות ריבית והביאו להאטה בצמיחה הכלכלית, שוק המניות האמריקאי הפך לשוק האטרקטיבי ביותר בעולם. לדברי ירון רפפורט, אנליסט המאקרו של גרין-בול, "נתוני הצמיחה של המשק האמריקאי, לצד גמגום שוק המניות, הופכים אותו לאטרקטיבי, כאשר בנוסף קיימת מגמה של חזרת כספים מהשווקים המתפתחים לשווקים המפותחים", אומר רפפורט.

יפן ושבדיה הן מדינות שיצאו מרשימת המדינות המומלצות של גרין-בול. ביפן ניתן לראות התחלת מגמה של עלייה בריביות לטווח הקצר והארוך. מאידך, הלוואות בריבית אפסית שנלקחו להשקעה בשוק ההון כבר לא יהיו אפשריות, וייקור המימון עלול לפגוע בשוק. רפפורט מציין, כי ביפן, בניגוד לשאר השווקים בעולם, קיים מתאם חיובי בין הריבית לבין שוק המניות, כלומר, כשהריבית עולה, שוק המניות עולה וכשהריבית יורדת, שוק המניות יורד. בשאר מדינות העולם המתאם בין הריבית לשוק המניות הפוך. בגרין בול מסבירים, כי עליות השערים שחלו בבורסה ביפן נראות חזקות, הרבה למעבר לצמיחה כפי שמשתקפת מהאינדיקטורים הכלכליים, ולכן דירגו בגרין בול את שוק המניות היפני בהמלצת "נייטרלי".

בשבדיה, המדינה השנייה שיצאה מרשימת המדינות המומלצות, מציין רפפורט, כי שוק המניות השוודי עלה בממוצע שנתי של כ-25% בשלוש השנים האחרונות, ולכן נראה כי מיצה את העליות וזוכה להמלצה "נייטרלי".

את המודל סוגרות מדינות הונגריה, מקסיקו וצ'כיה שלהן מעניקים בגרין-בול המלצת "מכירה". גרין-בול אומרים, כי שווקים אלו עלו ברמות גבוהות הרבה יותר מהאינדיקטורים הכלכליים, רמות שנראה כי אינן מוצדקות מבחינה כלכלית.

בגרין-בול לא הכניסו את מדינות ה'בריק' שהיו כל כך פופולריות עד לפני חודש וחצי (ברזיל, רוסיה, הודו וסין). הסיבה לכך, היא שהמודל כולל את 30 המדינות המדווחות לארגון העולמי לשיתוף פעולה כלכלי (OECD), בין השאר גם עקב השקיפות הכלכלית הנדרשת ממדינות המדווחות לארגון זה, וארבעת המדינות הללו אינן כלולות ברשימת המדינות המדווחות לארגון, מסבירים בגרין-בול.

המודל של גרין-בול בודק אינדקטורים מאקרו כלכליים שונים לעומת ביצועי הבורסה באותה מדינה על פני תקופת זמן זהה.

המלצה מדינה
תשואת יתר ארה"ב
תשואת יתר איטליה
תשואת יתר הולנד
תשואת יתר פינלנד
תשואת יתר ניו זילנד
תשואת יתר צרפת
תשואת יתר אוסטרליה
תשואת יתר ספרד
תשואת יתר קנדה
תשואת שוק שבדיה
תשואת שוק דנמרק
תשואת שוק סלובקיה
תשואת שוק יפן
תשואת שוק בלגיה
תשואת שוק אירלנד
תשואת שוק טורקיה
תשואת חסר פולין
תשואת חסר נורווגיה
תשואת חסר קוריאה
תשואת חסר איסלנד
תשואת חסר אוסטריה
תשואת חסר הונגריה
תשואת חסר מקסיקו
תשואת חסר צ'כיה