אטלס משקיעה בעצמה: תבצע רכישה חוזרת של עד 5% מהון המניות

אטלס, הנסחרת ב-AIM, איבדה מהנפקתה כ-24% * עד כה רכשה נכסים בשווי של כ-77 מיליון דולר * אלרן השקעות היא חלק מקבוצת השליטה בחברה

אחד הכללים בשוק ההון גורס, כי כאשר מניה נופלת למחירי שפל או לחילופין קופאת על שמריה, מנהליה ימהרו להכריז על ביצוע Buy-Back - תוכנית לרכישה עצמית של מניות. בקרב החברות הישראליות הנסחרות בנאסד"ק מדובר בתופעה די שכיחה, בניגוד למקבילות להן הנסחרות בבורסת ה-AIM הבריטית. למעשה, בשנה האחרונה רק חברה ישראלית אחת ויחידה הנסחרת ב-AIM ביצעה Buy-Back - FTS הנמנית על קבוצת פורמולה והנסחרת לפי שווי של כ-37 מיליון דולר. כעת מצטרפת אליה חברת הנדל"ן אטלס נכסים.

אטלס, המנהלת נכסי נדל"ן במרכז ובמזרח-אירופה, החליטה להוציא לפועל תוכנית לרכישה עצמית מוגבלת של עד 5% מהון מניותיה. "הדירקטורים של החברה מאמינים כי לאטלס יש פייפ-ליין חזק של השקעות והיא ממשיכה לזהות הזדמנויות טובות להשקעה", נכתב בהודעת החברה.

העיתוי בו בוחרת אטלס לבצע רכישה חוזרת של מניות הוא די ברור. מניית אטלס, שהונפקה לראשונה ב-AIM לפני כארבעה וחצי חודשים, איבדה מאז הנפקתה כ-24% והיא נסחרת כעת לפי מחיר של כ-258 פני המשקף שווי שוק של כ-236 מיליון דולר. בשבועיים האחרונים התאוששה המניה בכ-6% לאחר שנפלה למחיר שפל של כל הזמנים - 243.5 פני ששיקף אז תשואה שלילית של קרוב ל-30% על-פני המחיר בהנפקה.

באטלס, מטבע הדברים, בוחרים שלא להתעלם מהתנהגות המניה ומציינים בהודעה כי "דירקטוריון החברה מאמין כי מניית אטלס מתומחרת כיום בחסר". כפועל יוצא, כאמור, מתכננים בחברה לרכוש בחזרה עד 5% מהון המניות, דהיינו מניות בשווי מקסימאלי של כ-12 מיליון דולר.

לרוב, תוכנית לרכישה עצמית של מניות נועדה להביע בעיני המשקיעים את אמון ההנהלה והדירקטוריון בחברה, כמו גם להעביר להם מסר כי השקעה במניות החברה היא כדאית. במקרה של אטלס, מתעוררת השאלה מדוע בוחרת החברה להקצות מזומנים דווקא לרכישה חוזרת של מניות במקום לרכישה נוספת של נכסי נדל"ן - המטרה לשמה הוקמה. אטלס, נזכיר, גייסה במסגרת ההנפקה כ-212 מיליון דולר. מרגע הנפקתה, השלימה החברה שני מהלכי רכישה.

בראשון, רכשה את יתרת האחזקות במלון הילטון ורשה, במרכז הכנסים הכלול בו ובפרויקט הדיור הצמוד אליו (Platinum Towers). החברה החזיקה טרם הרכישה בכשליש מנכסים אלו ורכשה את שני השלישים הנותרים תמורת כ-46 מיליון דולר. בשני, רכשה שלושה נכסים בהונגריה וברומניה תמורת כ-31 מיליון דולר.

אטלס, נזכיר, נמצאת בשליטת אלרן השקעות , יזם הנדל"ן רוני יצחקי וקרן ההשקעות הבריטית RP Capital. החברה ממקדת את פעילותה במדינות מרכז ומזרח אירופה, דוגמת פולין, סלובקיה, הונגריה, רומניה וצ'כיה. רוסיה או מדינות בריה"מ לשעבר, לעומת זאת, אינן נמצאות על הכוונת של החברה, עקב רמת הסיכון השונה המאפיינת את השקעות הנדל"ן בהן.