עולם פנימי שלם ועשיר

"אביבה אהובתי", סרטו החדש והיפה של שמי זרחין שהוקרן אתמול בירושלים, נהנה מהופעה משובחת של אסי לוי

אתמול (יום ג') הוצג בפסטיבל ירושלים אחד הסרטים הישראליים היפים ביותר של השנה - "אביבה אהובתי". סרטו החדש של שמי זרחין ("הכוכבים של שלומי"), שיעלה בעוד כשבועיים למסכים.

הסרט מספר על אביבה, טבריינית, אם לשני ילדים וילדה, נשואה לגבר אוהב אך מובטל כבר שישה חודשים. בין עבודתה במטבח של מסעדה לבין הניסיון לגדל את הילדים ולבלות זמן עם בעלה, כותבת אביבה סיפורים קצרים וחולמת להיות סופרת. מדהים לראות כיצד סיפור שנשמע כל כך פשוט מקבל חיים ונשמה כשהוא מתורגם לתמונות נעות. אסי לוי, המגלמת את אביבה, עושה פלאים עם הדמות, מוסיפה לכל רגע עולם פנימי שלם ועשיר, וכובשת את הצופה מהרגע הראשון. לא יפתיע אם היא תזכה בפרס "אופיר" לשחקנית הטובה ביותר השנה. רותם אבוהב, המגלמת את אחותה התומכת, לא רק זוהרת ככוכבת קומית עצומה, אלא גם מפגינה כישרון דרמטי מדויק ומתוזמן. שלל של שחקני משנה בסרט מלווה את שתי הכוכבות. ביניהם בולטים דנה איבגי, איתי תורג'מן, דרור קרן, לבנה פינקלשטיין וששון גבאי.

שמי זרחין ביים את הסרט בביטחון רב והצליח להימנע מקלישאות. למרות מספר קטן של סצנות חלשות, בסופו של דבר "אביבה אהובתי" מוצא את דרכו אל ליבו של הצופה באמצעות הומור מבריק ודרמה אמינה ונוגעת. הסרט מחזק את נטייתו של הקולנוע הישראלי של השנה להציע גרעין גדול מאוד של סרטים מהנים ועשויים היטב שפונים לקהל הרחב ומחזרים אחריו מבלי להתחנף. "